Upominki reklamowe mają mnóstwo zalet. Są znakomitym nośnikiem informacji o firmie, na długo zapadają w pamięć konsumentom, a dla samej firmy stanowią niewielki wydatek. Pomimo tego, że spośród wielu gadżetów, na topie nadal pozostają kubki i długopisy, warto sprawdzić, czy są w tej kwestii jakieś przodujące trendy.

Upominki, które nigdy nie wyjdą z mody

Istnieje mnóstwo przykładów na upominki reklamowe, w które zawsze warto zainwestować firmowy budżet. Bez wątpienia do grupy takich gadżetów można zaliczyć długopisy, kubki, notesy, kalendarze ścienne lub kieszonkowe. Jest to zestaw akcesoriów, który sprawdzi się w każdej sytuacji z uwagi na swoje praktyczne zastosowanie. Dlatego chcąc pozostać oryginalnym, warto zdecydować się zarówno na nieoczywiste upominki, jak i te tradycyjne, które od wielu lat znakomicie spełniają swoją funkcję.

Ekologia i zero waste na fali

Moda na styl eko nie przestaje królować. Poddają się jej kolejni miłośnicy, zawzięcie walczący o dobre imię naszej planety. Warto popłynąć z prądem i część firmowego budżetu przeznaczyć na drewniane ołówki, kubki bambusowe czy długopisy wykonane z recyklingu. Klienci z pewnością docenią ukłon przedsiębiorcy w stronę troski o środowisko.

Dobrym krokiem jest też przygotowanie oferty upominkowej zgodnej z filozofią zero waste. Sprzymierzeńcem są tutaj przepisy prawne, które regulują w niektórych krajach zakaz sprzedaży toreb foliowych. Wówczas jednym z gadżetów może być bambusowa torba na zakupy opatrzona logo firmy czy kubek termiczny.

Budżet na gadżety reklamowe

Rozdawanie upominków klientom jest zazwyczaj elementem strategii promocyjnej, zatem budżet na takie działania zawsze powinien znaleźć się w firmowej kasie. Planując finanse w tym zakresie, należy wziąć pod uwagę rozpiętość docelowej grupy odbiorców, a także okoliczności. Niemałe znaczenie ma także aktualna pora roku. Wiele firm opiera swoje działania, dostosowując gadżety do panujących warunków. Latem na przykład w upominkowym asortymencie znajdują się okulary przeciwsłoneczne czy dmuchane piłki plażowe, zimą zaś są to pokrowce na telefon, zawieszki na choinkę czy rękawiczki. Koszt takich działań uzależniony jest od częstotliwości, z jaką firma chce dzielić się gadżetami. Należy wziąć pod uwagę wszystkie święta, rocznice lub jubileusze działalności firmy, targi, konferencje oraz działania bezokazyjne.

Jak wybrać upominki reklamowe?

Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ firmy zazwyczaj dokonują wyboru na podstawie profilu swojej działalności. Firmy trudniące się pracą biurową najczęściej decydują się na zakup długopisów, notesów i kalendarzy, przedsiębiorstwa z branży samochodowej wybierają zawieszki do aut czy pendrive’y.

Sami obdarowani podkreślają, że cenią taki gest głównie ze względu na jego użyteczność. Oznacza to, że atrakcyjny gadżet wcale nie musi być drogi, aby spełniał swoją funkcję jako nośnik reklamowy. Warto zadbać o dobrą jakość produktu, ponieważ stanowi to niejako wizytówkę solidnej firmy i jest kluczem do udanej promocji.