Współczesny biznes bez dobrego pozycjonowania SEO może mieć ogromne problemy z przebiciem się ze swoją ofertą na lokalnym rynku Poznania, nawet jeżeli jest ona – patrząc obiektywnie - bardzo interesująca. Dlaczego pozycjonowanie SEO jest tak ważne? Co można zrobić, by dobrze wypozycjonować stronę?

SEO to skrót od angielskiej frazy Search Engine Optimization. Procesy SEO można pokrótce zdefiniować jako wszystkie działania dążące do zwiększenia widoczności danej strony w sieci. Na SEO składa się wiele różnych działań, takich jak optymalizacja słów kluczowych oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Przyjrzymy się, dlaczego wszystkie te procesy są tak istotne dla sukcesu firm walczących o najlepsze miejsca w konkurencji „pozycjonowanie Poznań”. 

Wszystko zaczyna się w sieci

Wystarczy spojrzeć na garść statystyk związanych z ruchem w sieci, by przekonać się, jak bardzo kluczowe jest pozycjonowanie SEO dla poznańskich biznesów. Zacznijmy od tego, że 93% wszystkich akcji użytkowników w sieci rozpoczyna się od wizyty na wyszukiwarce internetowej (w rankingu popularności wyszukiwarek króluje Google z wynikiem 90,6%. Kiedy użytkownik otrzymuje listę rezultatów wyszukiwania, rzadko decyduje się na kliknięcie w więcej niż jeden link – do takich działań przyznaje się tylko 21% użytkowników. Co więcej, mało kto decyduje się na sprawdzanie linków lądujących dalej niż na pierwszej stronie listy wyszukiwań – aż 75% nigdy nie zagląda dalej. Statystyki te dobitnie pokazują, jak bardzo istotne pozycjonowanie SEO i dowodzą, że jeżeli użytkownik nie zobaczy nas na samym szczycie wyników, to równie dobrze nasza strona mogłaby dla niego nie istnieć. 

Poprawiając pozycjonowanie 

Co można zrobić, by poprawić nasze pozycjonowanie, skoro jest ono tak istotne? Warto zacząć od najprostszych kwestii związanych ze sprawnością, z jaką działa nasza strona. Otóż algorytmy Google, mówiąc kolokwialnie, „lubią” dobrze działające, przejrzyste strony i biorą takie kwestie pod uwagę przy przydzielaniu im pozycji na liście wyszukiwań. Należy zatem zadbać o zlikwidowanie wszystkich niedziałających czy też prowadzących donikąd linków, eliminację wszelkich wyskakujących na stronie błędów oraz o czytelność (ang. readability), czyli przejrzystość zawartego na stronie tekstu (dzielenie go na zatytułowane nagłówkami akapity zamiast jednolitej „ściany” słów to przykład takiego działania). Same treści powinny być użyteczne dla użytkownika i dostarczać mu cennych informacji, które nie tylko skłonią go do pozostania na stronie dłużej, ale i do powrotu do niej w przyszłości. To przykłady działań, które możemy przeprowadzić na własną rękę. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet nasze największe starania nie przyniosą takich wyników jak współpraca z agencjami wyspecjalizowanymi w optymalizacji SEO

Współpraca ze specjalistami

Jak zazwyczaj wygląda taka współpraca? Wszystko zaczyna się od kompleksowego audytu pozycjonowania SEO, który pozwala specjaliście określić, jak przedstawia się pozycja danej strony na liście wyszukiwań. Sprawdzając różne parametry związane z pozycjonowaniem SEO (takie jak chociażby wspomniane na początku linkowanie oraz słowa kluczowe), agencja jest w stanie opracować strategię, która pozwoli na osiągnięcie możliwie najlepszych wyników. Warto mieć na uwadze, że nie istnieje jeden sprawdzony sposób na poprawienie pozycjonowania SEO – w przypadku jednej firmy kluczową kwestią może być zadbanie o dobrze rozbudowaną sieć linków, podczas gdy w innej kampanii SEO najlepszym rozwiązaniem będzie optymalizowanie słów kluczowych. Co istotne dla klientów, agencje zazwyczaj przekazują raporty ze swoich działań na bieżąco. Dzięki temu firmy mogą mieć pewność, że prowadzone przez specjalistów działania, choć czasem niewidoczne na pierwszy rzut oka, dają wymierne, pozytywne efekty. 

Statystyki jasno pokazują, jak istotna jest dobra widoczność strony na liście wyszukiwań: pierwsze 3 pozycje zdobywają 50% wszystkich kliknięć na danym wyszukaniu hasła. Warto zatem zadbać o taką kwestię jak pozycjonowanie SEO w Poznaniu, rozpoczynając współpracę z wyspecjalizowaną w tej kwestii agencją, która sprawi, że nasza firma znajdzie się w pierwszej trójce.