W każdej firmie i instytucji niezbędnych jest szereg drobiazgów umożliwiających pracę biurową. Za zaopatrzenie najczęściej odpowiadają osoby zatrudnione w sekretariacie lub recepcji firmy. Czasami zakupy wykonywane są przez asystentów zarządu czy samych właścicieli przedsiębiorstwa (w przypadku mniejszych zakładów). Gdzie kupować artykuły biurowe, aby sprawnie, szybko i niedrogo zadbać o prawidłowe zaopatrzenie firmy?

Jakie artykuły są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania biura?

Każda firma musi zapewnić materiały niezbędne do codziennej obsługi sekretariatu i pracy innych działów. Sprzęt biurowy i nowoczesne oprogramowanie nie zastępują wersji papierowych. Na wielu dokumentach niezbędne są własnoręczne podpisy i pieczątki firmowe, należy je przechowywać  do wglądu, przesyłać do klientów czy kontrahentów. Z tego powodu w każdym biurze niezbędne są materiały piśmiennicze. Podczas zamawiania zaopatrzenia należy więc zadbać o długopisy, ołówki, korektory, gumki do ścierania. Wiele firm decyduje się na zamawianie artykułów piśmienniczych z logo marki. Takie nadruki sprawiają, że drobiazgi stają się zarazem wizytówką przedsiębiorstwa, są spójne i podkreślają profesjonalizm.

Kolejną grupę stanowią materiały potrzebne do segregowania i przechowywania dokumentacji. Dziurkacze i zszywki do nich, spinacze biurowe, nożyczki, kleje, teczki i koszulki to doskonały sposób, aby w dokumentach zapanował porządek. Warto zadbać o skoroszyty tekturowe i plastikowe, notatniki w różnych formatach, kalendarzyki, zeszyty. Przydatne są segregatory, w których będzie można przechowywać kopie umów, faktur, rachunków oraz innej dokumentacji. Podstawowy format to A4, ale często do wyposażenia trafiają także duże segregatory A3 oraz podręczne w formacie A5.Ważną część stanowią materiały eksploatacyjne do sprzętu biurowego. Chodzi tutaj przede wszystkim o tusz do drukarek i firmowego ksero oraz odpowiedni zapas papieru. Do wewnętrznej dokumentacji można wybrać papier tańszy, do oficjalnych dokumentów warto jednak zainwestować w wyższą jakość. Teczki ofertowe pozwolą jeszcze bardziej podkreślić profesjonalizm. Nie można zapomnieć także o tuszu do firmowych pieczątek.

Materiały biurowe – zakup hurtowy czy detaliczny?

Materiały biurowe większość firm kupuje w hurtowniach papierniczych.  Ceny większych pakietów są niższe, dzięki czemu w skali roku firma lub instytucja mogą zaoszczędzić pokaźną sumę. Plusem zakupów hurtowych jest także wygoda. Pracownik lub dział odpowiedzialny za zaopatrzenie firmy może zamówić na początku roku większe zapasy artykułów biurowych. Wtedy wystarczy co jakiś czas zrobić drobną inwentaryzację zasobów i uzupełnić braki. Większe zamówienia często wystarczy robić 2-3 razy w roku, co uchroni przed brakiem odpowiedniej organizacji. Dzięki temu nie okaże się, że w firmie nagle zabrakło tuszu do pieczątek bądź papieru do ksero.Drobne braki można uzupełniać w sklepach papierniczych oraz księgarniach prowadzących sprzedaż detaliczną. Ten sposób sprawdzi się doraźnie, gdy szybko musimy uzupełnić zakupić niezbędne drobiazgi.

Hurtownie stacjonarne czy online?

Obecnie na rynku działa wiele internetowych hurtowni z materiałami biurowymi i eksploatacyjnymi. To pozwala szybko zrobić zamówienie bez opuszczania firmy. Często przy dużych zamówieniach hurtownie zapewniają dostawę gratis. Plusem takiego rozwiązania jest nie tylko dostarczenie niezbędnych materiałów prosto do firmy, ale także niższe ceny. Z powodzeniem można bowiem szybko porównać oferty wielu różnych hurtowni i sklepów internetowych z całej Polski, a następnie wybrać najkorzystniejszą opcję. Zawsze warto jednak pamiętać o jakości zamawianych produktów.

Zamów artykuły biurowe w atakcyjnych cenach na Alibiuro.pl