Współczesny sklep internetowy, który nie oferuje swoim klientom licznych ułatwień w dokonywaniu zakupów, szybko zakończy swoją działalność. Obecnie nie wystarczy jedynie prosta witryna i wystawienie dostępnego asortymentu. Konsumenci oczekują znacznie więcej, a dla sprzedawców oznacza to konieczność wybrania platformy, która zapewnia ciągły rozwój. Do takich należy PrestaShop.

  1. PrestaShop + Allegro = integracja dla sprzedawców
  2. Jak Presta ułatwia klientom zakupy?

Sklepy internetowe stworzone w oparciu o rozwiązania i moduły PrestaShop cieszą się powodzeniem wśród internautów. Poszczególne funkcjonalności dają możliwość takiego rozwoju witryny, który ułatwia sprzedawcy jej obsługę, a klientowi poruszanie się po niej.

PrestaShop + Allegro = integracja dla sprzedawców

Prowadzenie sklepu internetowego pozornie jest bardzo łatwe, a w rzeczywistości nastręcza wiele trudności. Integracje PrestaShop mają te trudności pokonywać, ułatwiając sprzedawcom kontrolę nad sprzedażą, stanami magazynowymi czy informacjami wyświetlanymi na witrynie sklepu.

Wiele sklepów internetowych sprzedaje swoje produkty również na platformach aukcyjnych, z których najpopularniejsze jest Allegro. Moduł integracji Allegro z PrestaShop to szansa dla sprzedawcy na łatwiejsze wystawianie ofert na portalu aukcyjnym oraz na szybszą i częściowo zautomatyzowaną obsługę sprzedaży. Integracja jest dwustronna, dzięki czemu można szybko wprowadzać zmiany zarówno na Allegro, jak i w sklepie internetowym, a klientowi zaprezentować jedną, spójną informację w obu miejscach.

Jak Presta ułatwia klientom zakupy?

Moduły Presta służą nie tylko sprzedawcom, ale również klientom, zapewniając im łatwiejszy proces wyboru produktów, finalizacji transakcji i kontaktu ze sprzedawcą. Im więcej możliwości oferuje sklep, tym proces dokonywania zakupów przez klienta będzie elastyczniejszy, a więc podatny na dostosowanie do życzeń konsumentów. Dzięki modułom Presta można udostępnić klientom opcję negocjacji ceny, pobrania zawartości koszyka w formacie pdf lub wyboru sposobu potwierdzenia zakupu paragonem lub fakturą.

Poszczególne moduły Presta ułatwiają również kontakt z klientem. Przyciski akcji, wyskakujące odnośniki do fanpage na Facebooku czy opcja call back pozwalają zdjąć z klienta obowiązek samodzielnego wybierania numeru telefonu lub pisania maila. Konsument może szybko i łatwo skontaktować się ze sprzedawcą lub jedynie pozostawić swoje dane kontaktowe i odczekać kilkadziesiąt sekund na odzew. Szybki kontakt i sprawna obsługa to elementy, dzięki którym sympatia do sklepu rośnie, co przekłada się na wyższą sprzedaż.