Według badań z października 2019 z dostępu do globalnej sieci korzysta już ponad 26 milionów Polaków – i ta liczba systematycznie rośnie. To ogromna grupa potencjalnych klientów w każdej branży, dlatego obecność w internecie stanowi obowiązek dla wszystkich firm. Jednak tylko te przedsiębiorstwa, które będą wyraźnie widoczne w cyfrowej przestrzeni, są w stanie czerpać z tego coraz większe zyski. O sukcesie decyduje miejsce firmowej strony w wyszukiwarce Google.

Linki sponsorowane. Kampanie Google Ads gwarantują skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów

Pozornie najprostsza metoda na to, aby umieścić swoją witrynę na samym szczycie wyszukiwarki: zapłacić za miejsce, które ma największe szanse na kliknięcie. Witryny, które plasują się na pierwszych 5-10 pozycjach, odwiedza bowiem ponad 95% internautów przechodzących z Google na prezentowane tam strony – Niewątpliwie gra jest warta świeczki, jednak trzeba być bardzo ostrożnym, żeby nie „przepalić” budżetu reklamowego na kliknięcia, które mają nikłe lub zerowe szanse na konwersję. System Google Ads posiada szereg rozbudowanych opcji, które pozwalają zoptymalizować wykorzystanie środków przeznaczonych na linki sponsorowane. Wymaga to jednak specyficznych umiejętności, nie bez powodu Google wprowadziło proces certyfikacji dla agencji reklamowych – wyjaśnia specjalista PPC z firmy AFTERWEB. Prowadzenie kampanii Google Ads wiąże się ze stałym monitorowaniem stawek na „aukcji”, dostrajaniem kampanii i analizowaniem danych na temat ruchu na stronie.

Pozycjonowanie. Na wysokie miejsce w wyszukiwarce można sobie zasłużyć także jakością strony www

Drugi sposób na poprawę widoczności w internecie wymaga wprawdzie nieco oczekiwania na zamierzone efekty, jednak osiągane rezultaty okazują się bardziej trwałe i stabilne. Kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej w Google obejmuje przede wszystkim optymalizację witryny, dostosowanie jej do aktualnych wytycznych jakościowych, wypełnienie jej treściami interesującymi dla użytkowników oraz pozyskiwanie wartościowych linków, odnoszących się do domeny. Algorytmy wyszukiwarki wyżej cenią pojedyncze łącza z renomowanych for, serwisów informacyjnych, niż całą masę odnośników z podejrzanych zakątków internetu. Sztuczne zostawianie niechcianych linków najpewniej skończy się nałożeniem kary. Tylko stosowanie właściwych metod pozycjonowania pozwoli piąć się w górę i umacniać renomę firmowej strony www, bez ryzyka nałożenia filtra lub bana.

źródło: https://afterweb.pl/