Niezależnie od tego w jakiej branży działasz, walcząc o tzw. klientów z Internetu, musisz stale angażować narzędzia promocji, które na tymże rynku funkcjonują. Narzędzia te są niezliczone, od tradycyjnych reklam graficznych, poprzez bardziej wyszukane systemy remarketingowe, po sprzedaż i komunikację na popularnych portalach skupiających duże rzesze użytkowników sieci. Chcąc być cały czas na bieżąco, musisz stale śledzić trendy rynkowe i angażować coraz to nowsze środki. Od trzech lat wyraźnie wybijającym się trendem w komunikacji, jak i sprzedaży usług i produktów jest marketing wideo, a jeszcze dokładniej transmisje online na żywo w Internecie. Chcesz zaprząc je do pracy przy promocji swojego biznesu? Poznaj kilka sprawdzonych już sposobów na ich wykorzystanie.

#1 Prezentacje produktów

Jeśli prowadzisz firmę w branży usługowej, to z dużą dozą prawdopodobieństwa współuczestniczysz lub sam tworzysz nowe produkty. Start sprzedaży nowego produktu poprzedzać może jego prezentacja, która może mieć formę wideo transmitowanego na żywo. Transmisje online z prezentacji produktów podnoszą prestiż firmy, a także są doskonałym sposobem na zwiększenie zainteresowania Twoją działalnością wśród klientów, którzy nie zawsze śledzą na bieżąco Twoje dokonania.

#2 Wywiady

Wywiady transmitowane na żywo z udziałem ciekawych gości stawiają Cię w oczach Twoich odbiorców nie tylko jako firmę „z branży”, ale również podmiot aktywnie ją tworzący, który chce mieć wpływ na jej rozwój i podejmowane przez nią tematy. Wywiady na żywo mają przewagę nad tymi, które montowane są na etapie postprodukcji. Spontanicznie zadawane pytania, będące reakcją na podejmowane zagadnienie, mogą bowiem wielokrotnie uchylić rąbka tajemnicy, czego poniekąd oczekują ich widzowie. Niestety w przypadku montażu wideo odbywającego się po nagraniu, treści te często nie przechodzą autoryzacji i nie trafiają do finalnych materiałów. Serię wywiadów możesz rozpocząć od rozmów z osobami zatrudnionymi w swojej firmie, którzy opowiadać mogą o szczegółach pracy z produktem. Duże firmy na całym świecie coraz częściej stosują tę technikę i przedstawiają swoim potencjalnym klientom osoby odpowiedzialne bezpośrednio za produkt, rzemieślników tworzących jego esencję.

#3 Szkolenia

Organizujesz szkolenia dla swoich klientów? Przenieś je do sieci. Przeprowadź kameralną, zamkniętą transmisję online, do której dasz dostęp tylko wyselekcjonowanej grupie odbiorców. Szkolenie, do którego dostęp mamy tak jak w realnym świecie, tylko tu i teraz zyskuje na prestiżu. Możesz także transmitować w Internecie szkolenia, które organizujesz lokalnie. Zbierz uczestników w sali szkoleniowej, a drugą widownię zgromadź przed ekranami monitorów, telefonów czy tabletów.

#4 Q&A

Popularnym sposobem na wykorzystanie możliwości, jakie dają transmisje online, jest też stream w formule Q&A. Podczas takiej transmisji odpowiadać możesz na pytania swoich fanów/widzów/klientów, które napłynęły do Ciebie przed transmisją lub w jej trakcie, np. na udostępnionym w tym celu czacie.

Wszystkich sposobów na wykorzystanie live streamingu w promocji działalności firmy nie da się wymienić. Specyfika danej branży może bowiem powodować, że zwycięski okaże się pomysł, który w innej branży spaliłby na panewce. Nawet w naszym kraju nie brakuje projektów, które wręcz opierają swój model biznesowy właśnie o odpłatne transmisje online.

Autor: https://streamonline.pl/