Masz najlepszy produkt lub usługę na rynku, ale twój przyszły klient jeszcze o tym nie wie i wydaje ci się, że nie ma sposobu, by skłonić go do zakupu. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele metod, aby ten stan rzeczy zmienić. Dowiedz się w jaki sposób możesz zwiększyć zyski dzięki zdobywaniu nowych nabywców. Wystarczy, że zapoznasz się z poniższymi radami.

Daj więcej, niż oczekuje tego klient

Jedną z najprostszych rzeczy, którą można zrobić, aby zwiększyć liczbę kupujących, jest zaoferowanie więcej, niż odbiorca się spodziewa.

– Klient uwielbia dostawać coś za darmo, czuje się wówczas doceniony i nastawia się pozytywnie do twojej firmy – zauważa przedstawiciel przedsiębiorstwa Panas Ekskluzywne Schody i Podłogi, właściciela strony schodypanas.pl, na której zapoznać się można z efektami pracy projektantów i rzemieślników, tworzących artystyczne elementy wykończenia wnętrz.

Możesz na przykład dostarczyć bezpłatne próbki, które pozwolą klientowi zapoznać się z twoją szerszą ofertą, a także karty rabatowe i inne tego typu bonusy. Oczywiście zupełnie za darmo!

Przedstaw jasne informacje o wysyłce

Jedną z ważniejszych rzeczy, o których myśli nabywca przed transakcją, jest data otrzymania produktu oraz koszt dostawy. Jeśli chcesz, by odwiedzający cię gość został twoim klientem, upewnij się, że informacje o wysyłce są jasno sprecyzowane na należącej do ciebie stronie internetowej.

Handlowcy z firmy Hicopy Gdańsk hicopy.gdansk.pl, specjalizującej się w dostawie i serwisie wysokiej jakości urządzeń drukujących dla biur uważają, że nic bardziej nie denerwuje klienta niż wiadomość, iż musi on zapłacić więcej, niż początkowo myślał, lub że nie dostanie produktu w oczekiwanym terminie. Dlatego bezwzględnie należy unikać wszelkich niedomówień w tej kwestii.

Zapoznaj z warunkami sprzedaży

Ilekroć sprzedajesz jakiś produkt lub usługę, ważne jest, abyś sformułował warunki sprzedaży, zawierające wszystko, co kupujący powinien wiedzieć o transakcji. Dzięki temu pozna swoje prawa konsumenckie i procedurę zakupu. Tekst powinien być klarowny, pisany prostym i zrozumiałym językiem tak, aby klient dobrze poznał przysługujące mu prawa.

Poinformuj o polityce prywatności

Obecnie sprawy dotyczące bezpieczeństwa prywatnych informacji stają się kwestią niezwykle ważną. Wraz z rozwojem techniki cyfrowej coraz więcej osób traci dane osobowe na rzecz oszustów działających w Internecie. 

- Upewnij się, że zasady polityki prywatności twojej firmy są zrozumiałe i dostępne dla wszystkich użytkowników – radzi właściciel spółki Autoset, oferującej na stronie auto-set.pl dobre opony rolnicze z długoterminową gwarancją. – Jest to warunek podstawowy, aby klient ci zaufał i zdecydował się na zakup.

Stwórz sekcję FAQ

Najczęściej Zadawane Pytania to jedna z najbardziej pożądanych usług w sprzedaży poprzez stronę internetową, dzięki której klienci mogą znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. Sprzyja to zwiększeniu ich poczucia bezpieczeństwa i skłania do podjęcia decyzji o zakupie.

Umieść wyczerpujące opisy produktów

Prezes Spółki ATUT z Poznania euro6.atut.com.pl zajmującej się modernizacją silników Diesla w oparciu o filtry DPF do oczyszczania spalin stwierdza, że zwiększeniu szans na to, by klienci kupowali u ciebie sprzyja szczegółowe opisanie wszystkiego, co związane jest z produktem. Taki opis to kolejny element procesu transakcyjnego, decydujący o sprzedaży, ponieważ daje kupującemu klarowny obraz tego, na co przeznacza swoje pieniądze. W przypadku usługi oferowanej przez Spółkę ATUT produkty powinny być pokazane w eksploatacji, a więc po zamontowaniu na pojazdach. Stąd tak dużo na jej stronie internetowej zdjęć otrzymanych od zadowolonych klientów. Proces decyzyjny dotyczący zakupu dobrze opisanego produktu zostaje tu wzmocniony poprzez pokazanie jego eksploatacji na drogach.

Bądź dostępny dla wszystkich klientów

Klienci chcą mieć pewność, że mogą łatwo skontaktować się z tobą, gdy coś pójdzie nie tak lub gdy będą posiadać jakieś pytania. 

– Twój zespół obsługi klienta powinien być zawsze dostępny i gotowy do reagowania za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatora internetowego i telefonu – zaznacza Pan Ryszard, jubiler z Łodzi, polecającej na stronie ring4you.eu swój specjalistyczny sklep jubilerski dla narzeczonych. 

Wszystkie wyżej wymienione działania są nie tylko łatwe i niedrogie we wdrożeniu, ale mogą też pomóc w zdobyciu nowych klientów i zwiększeniu obrotów w twojej firmie. Powodzenia!

Materiał zewnętrzny