W działalności niemal każdej firmy przychodzi taki czas, że chce ona brać czynny udział w rozwoju nie tylko polskiego rynku, ale także zaoferować swoje produkty lub usługi odbiorcom w innych krajach.

 

W tym właśnie czasie niezbędna staje się komunikacja z zagranicznymi kontrahentami, mediami i partnerami biznesowymi. I w takich sytuacjach przedsiębiorcy zaczynają szukać szkół, które oferują angielski dla firm, a dokładniej zajęcia przygotowywane specjalnie pod kątem oczekiwań danej branży i poszczególnych pracowników. 

Angielski dla firm w szkole językowej i miejscu pracy

Osobom dorosłym nauka jeżyków obcych może kojarzyć się z typowymi zajęciami w szkole lub na studiach, gdzie opracowywany był ogólny materiał, niekiedy nie do końca zgodny z tym, czego oczekiwaliby sami uczniowie.

Jednak obecnie angielski dla firm ma zupełnie inną formę. Różnica polega na tym, że zajęcia odbywają się w małych, maksymalnie kilkuosobowych grupach, nie zaś w grupach liczących 20 bądź 30 osób. Druga istotna kwestia dotyczy zakresu materiału oraz sposobu nauki. Materiał szkoleniowy przygotowywany jest we współpracy z dyrektorami i kierownikami, dzięki czemu pracownicy poznają język, który umożliwi im zawodowe rozmowy oraz formułowanie komunikatów mediowych i oficjalnych pism pod kątem danej branży, potencjalnych klientów oraz rynku, na którym przedsiębiorstwo chce zaistnieć. Zajęcia prowadzone są przez profesjonalnych native-speakerów, którzy zachęcają uczestników do swobodnej i świadomej komunikacji z rozmówcami. W zależności od potrzeb danej firmy zajęcia mogą odbywać się w miejscu pracy uczestników bądź siedzibie wybranej szkoły językowej.   

Korzyści wynikające z zajęć angielskiego dla firm

Zajęcia języka angielskiego dla firm posiadają mnóstwo zalet, zarówno dla samych pracowników biorących w nich udział, jak i dla całego przedsiębiorstwa, które wychodzi z taką inicjatywą. Dzięki profesjonalnemu wsparciu lektorów i zaangażowaniu kadry kierowniczej kursanci mają możliwość:

  • nauki języka obcego w małych grupach,
  • przypomnienia sobie zagadnień gramatycznych, zarówno tych podstawowych, jak i tych bardziej zaawansowanych,
  • poznania branżowego słownictwa i zwrotów niezbędnych w oficjalnych kontaktach,
  • nabycia swobody w komunikacji z zagranicznymi rozmówcami,
  • nauki języków obcych w godzinach i miejscu pracy, dzięki czemu cały czas doskonalą oni swoje kompetencje językowe.

Rozwój działalności, chęć dotarcia do kolejnych klientów, nawiązanie nowych relacji biznesowych i rozpoczynanie działań na zagranicznych rynkach są naturalną konsekwencją prowadzenia własnej firmy. Warto zatem świadomie podejmować każde kroki i inwestować nie tylko w oferowany przez siebie produkt lub usługę, ale przede wszystkim w pracowników – ludzi, którzy zawsze są jedyną i niepodważalną gwarancją sukcesu! 

Artykuł sponsorowany