Jak wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, branża ta z roku na rok rozwija się i generuje coraz większe zyski. Światowa sprzedaż w tym sektorze wynosiła w 2016 r. ponad 180 mld dolarów i w stosunku do 2015 roku wzrosła o około 2%. Handlowcy poruszają się głównie samochodami. Nic dziwnego, bo mimo popularności Internetu, ciągle nie brakuje klientów, którzy chcą spotkać się osobiście ze sprzedawcą i oczekują, że przyjedzie on do nich ze swoją ofertą. Zawód ten uprawia ponad 100 mln osób na całym świecie, przy czym w Polsce – około 1 mln.

 

Sprzedawca niezawodny

Podstawowym narzędziem pracy sprzedawcy bezpośredniego jest oczywiście samochód. Jeśli nie może on z niego korzystać, nie może pracować. Dlatego warto zadbać nie tylko o to, aby był sprawny technicznie, ale również ubezpieczony. Dzięki odpowiedniej polisie, w razie kolizji czy wypadku właściciel nie będzie musiał się martwić o koszty naprawy, ponieważ pokryje je ubezpieczyciel. Jeśli to przewiduje umowa, to zatroszczy się również o stronę techniczną – odholowanie samochodu do autoryzowanego warsztatu i zapewnienie właścicielowi auta zastępczego na czas naprawy.

Gdzie handlowcy powinni szukać takich polis? Niestety, jeszcze nie w naszym kraju, gdyż brakuje u nas towarzystw ubezpieczeniowych, które specjalizowałyby się w polisach dla branży handlowej – takich, jakie funkcjonują na przykład w Europie Zachodniej – na przykład na Wyspach Brytyjskich, gdzie od lat działa Insurance Factory. Firma ta oferuje między innymi Trade insurance czyli ubezpieczenia dla handlowców. Obejmują one nie tylko ochronę samochodu, ale również towaru, który sprzedawca często wozi ze sobą. Być może już wkrótce podobne rozwiązania pojawią się również w Polsce.

Więcej informacji pod adresem https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance.

Praca handlowca nie jest łatwa. Możliwe jednak, że już niedługo pojawią się rozwiązania, które ją ułatwią – na przykład specjalistyczne ubezpieczenia. Pracownicy branży sprzedaży bezpośredniej już na nie czekają.

 

Artykuł sponsorowany