Dlaczego przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po faktoring jako źródło zewnętrznego finansowania?

Zachowanie płynności finansowej

Według przywołanego powyżej raportu z usług faktoringowych korzystają głównie firmy należące do branży hotelarsko-gastronomicznej (24%), przemysłowej (20%), transportowej (14%) i usługowej (14%). To właśnie te przedsiębiorstwa najczęściej zmagają się z zatorami płatniczymi spowodowanymi m.in. wystawianiem faktur z odległymi terminami płatności (sięgającymi nawet 90 dni!).

Faktoring dla firm pozwala uniknąć zatorów finansowych hamujących rozwój mikro i małych przedsiębiorstw, powodujących utratę przewagi konkurencyjnej oraz płynności finansowej, która w skrajnych przypadkach może skończyć się podjęciem wobec firmy działań windykacyjnych.

Impuls do rozwoju

Przedsiębiorcy traktują faktoring dla firm nie tylko jako sposób na uregulowanie bieżących zobowiązań, ale także jako źródło finansowania ambitnych przedsięwzięć inwestycyjnych.

Weryfikacja kontrahentów

Faktoring to usługa dedykowana firmom, które chcą mieć pewność, że podejmują współpracę z rzetelnymi podmiotami, wiarygodnymi finansowo. Firma faktoringowa po otrzymaniu zgłoszenia od firmy o chęci sprzedaży faktury przejmuje obowiązek weryfikacji kontrahentów. Dzięki temu przedsiębiorcy korzystający z faktoringu minimalizują ryzyko strat finansowych wynikających z podjęcia współpracy z niewypłacalnym podmiotem.

Wygodny dostęp do faktur z dowolnego miejsca na świecie

Przedsiębiorcy doceniają także możliwość sprzedaży faktur z dowolnego miejsca na świecie za pomocą nowoczesnej i bezpiecznej platformy internetowej.

Prognozy na przyszłość dla branży faktoringowej

Prognozy dla branży faktoringowej na najbliższe lata są wyjątkowo optymistyczne. Coraz więcej mikro, małych i średnich firm (które stanowią aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw na terenie całego kraju[2]) wybiera faktoring jako bezpieczne źródło zewnętrznego finansowania działalności firmy.

[1] https://efl.pl/pl/co-siodmy-przedsiebiorca-korzysta-faktoringu/#_ftn1

[2] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce pod redakcją A. Tarnawy i A. Skowrońskiej, Warszawa 2017, s. 18.