Fotografia produktowa to dziedzina fotografii, której głównym zadaniem jest atrakcyjne prezentowanie produktu w reklamie. Zdjęcia wykonane przez profesjonalnych fotografów znających się na tej dziedzinie fotografii, mogą wnieść wiele dobrego do komercyjnych stron internetowych. Wykorzystanie odpowiedniego oświetlenia, tła, kątów, ostrości i "głębokości" obrazu sprawi, że artykuły będą świetnie wyglądać i staną się niezwykle atrakcyjne dla klientów.

Dobre fotografie produktowe - jak je uzyskać?

Profesjonalni fotografowie do wykonywania zdjęć produktowych wykorzystują odpowiednie oświetlenie, co powoduje, że wykonane obrazy wyróżniają się miękkimi cieniami, brakiem refleksów, spójnością i wysoką estetyką. Największym wyzwaniem dla fotografów są produkty transparentne i mocno odbijające światło.

Do wykonywania bardzo dobrych ujęć niezbędny będzie profesjonalny aparat i dodatkowe akcesoria. Niestety ładne fotografie będą niemożliwe do wykonania przy pomocy smartfona.

Dlaczego fotografia produktowa jest taka ważna dla e-commerce?

Fotografia produktowa odgrywa ogromną rolę w kwestii przekonywania klientów do zakupu artykułów przez internet. Aż 80% z tego, co zapamiętają ludzie jest związana z obrazami. Jedynie 20% zapamiętanych przez nich informacji stanowi to, co przeczytają. Siła obrazu jest trudna do zignorowania, jeśli przedsiębiorcy nie umieszczają w swoich sklepach dobrych fotografii swoich produktów, to bardzo prawdopodobne jest, że stracą wiele z potencjalnych sprzedaży. Prawda jest taka, że im produkt lepiej wygląd, tym częściej i więcej będzie się sprzedawał.

Wykonanie dobrych zdjęć wcale nie musi wiązać się z dużymi kosztami. Przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek, jak robić zdjęcia produktów, aby prezentowały się tak, że sami chcielibyście je kupić.

Dobierz odpowiednią ilość zdjęć

Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, kiedy planujesz fotografię produktową to określić ile zdjęć chcesz zaprezentować swoim klientom. Im większa ilość zdjęć, tym łatwiej będzie odwiedzającym uzyskać opinię na temat produktu zanim go jeszcze zakupią. Pamiętaj jednak, że zdjęć nie może być zbyt dużo. Nie chcesz przecież przytłoczyć nimi swoich klientów. Możesz przyjąć ogólną zasadę, że wystarczą 3 zdjęcia na każdy produkt.

Wykorzystaj zdjęcia do podkreślenia zalet produktu

Zamiast prezentować swoim klientom wielu zdjęć, podejdź do tematu od innej strony i na fotografiach wyeksponuj najbardziej zalety produktu. Na przykład, jeśli sprzedajesz tablet i jest on ultra cienki pokaż to na zdjęciach. Fotografuj produkty łącznie z ludźmi, którzy ich używają. Twój klient będzie mógł wyobrazić sobie, jakie emocje wywołałoby u niego korzystanie z Twojego produktu, a stąd już prosta droga do sprzedaży.

Obraz, który przyciąga wzrok

Im bardziej Twoje fotografie będą przyciągać wzrok, tym większe prawdopodobieństwo, że zamieszczone na nich produkty będą się dobrze sprzedawać. Aby artykuły prezentowały się na zdjęciach dobrze:

* zadbaj o odpowiednie oświetlenie,
* eksperymentuj z ustawieniami aparatu,
* ustaw aparat na stabilnym gruncie,
* poświęć czas na edycję obrazu.