W ostatnich latach internet coraz bardziej zyskuje miano medium umożliwiającego prowadzenie sprawnego i dochodowego biznesu. Przestał być jedynie sposobem na tanią reklamę, a stał się pełnoprawnym kanałem dystrybucji usług i towarów. Dziś w sieci można jednocześnie się reklamować, sprzedawać towary lub usługi i budować świadomość marki. Warto zwrócić uwagę szczególnie na ten ostatni aspekt, czyli budowanie silnego i rozpoznawalnego brandu. Działania w firmie nie korzystającej z internetu są niezwykle kosztowne, gdyż wykorzystują tradycyjne kanały komunikacji z klientem, czyli prasę, radio i telewizję, a wiadomo, że są one drogie.

 

Wyszukiwarki internetowe, a pozycjonowanie

W internecie głównym źródłem użytkowników, czyli klientów są wyszukiwarki internetowe, a w szczególności tak popularne w Polsce Google. Zaistnienie w tej wyszukiwarce ma wiele zalet, ponieważ oferuje ona kilka bardzo przydatnych narzędzi do prowadzenia kampanii reklamowej własnej firmy. Poza tym przy pomocy technik pozycjonerskich i optymalizacji SEO można skutecznie zająć wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, co napędza ruch na stronie. Z powodu częstych zmian w algorytmie dobierającym pozycje w rankingu wyszukiwarki, najlepiej działania optymalizacyjne, jak i samo pozycjonowanie zlecić profesjonalnej firmie. Więcej o pozycjonowaniu w artykule przygotowanym przez WhitePress: whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

 

2 strony medalu

Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie. Szacuje się, że w Polsce ma ponad 90% całego rynku, czyli prawie wszyscy polscy internauci korzystają z tej wyszukiwarki. Jeżeli więc chcemy do nich dotrzeć, to nasza strona musi znaleźć się wysoko w wynikach jej wyszukiwania na pożądane przez nas słowa kluczowe. Są na to dwa sposoby: albo wykupienie reklamy Adwords, albo wypozycjonowanie strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Różnic jest kilka. Za Adwords płacimy Google za wyświetlanie linków do naszego serwisu w strefie reklam na stronach wyszukiwania. Natomiast linki do naturalnie wypozycjonowanej witryny wyświetlane są w normalnej strefie wyszukiwania, do której użytkownicy maja większe zaufanie, często omijając linki reklamowe. Za reklamę Adwords musimy płacić bezustannie, a płaci się za każde kliknięcie, inaczej linki nie będą się pokazywać w wynikach. Natomiast SEO, czyli skrót od angielskiego zwrotu search engine optimization - w tłumaczeniu optymalizacja, dla wyszukiwarek internetowych w Polsce potocznie nazywanego pozycjonowaniem - płaci się za działania mające finalnie doprowadzić do długotrwałego wyświetlania się naszej strony na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania po wpisaniu słów (fraz) optymalnie dobranych do profilu naszej firmy.

 

Wyróżniamy różne typy pozycjonowania w zależności od potrzeb klienta.

  • Pozycjonowanie na frazy ogólnopolskie, narodowe, cechuje to, że przy nazwie szukanego produktu lub usługi nie ma nazwy miasta. Zatem przy wpisaniu frazy np. ?fryzjer damski?, wyniki będą się odnosiły do terenu całej Polski.

  • Pozycjonowanie lokalne odnosi się do wyszukiwania słów kluczowych na dany region, np. ?fryzjer damski Poznań?, wówczas wyniki wyszukiwarki będą odnosiły się do konkretnego miasta, czy terenu.

  • Pozycjonowanie szerokie zwane również long tail polega na pozycjonowaniu bardzo dużej ilości fraz i słów kluczowych. Model ten może być szczególnie atrakcyjny dla sklepów internetowych, gdzie klienci szukają konkretnych nazw produktów.

     

Profesjonalne podejście

Na rynku jest wiele firm, które specjalizują się w pozycjonowaniu stron. Jedną z nich jest agencja reklamowa Nprofit, którą cechuje indywidualne podejście do klienta oraz profesjonalizm i doświadczenie. Tym, co wyróżnia ją na tle innych firm o podobnym charakterze, jest posiadanie własnej infrastruktury, co gwarantuje dużą skuteczność i bezpieczeństwo. Aktualnie własne strony wykorzystywane do pozycjonowania generują ruch przekraczający 500 tys. UU miesięcznie, co jasno pokazuje, że nie jest to typowe zaplecze SEO, a strony są wartościowe dla użytkowników. W Nprofit spotkamy pasjonatów, którzy stawiają na jakość, a nie szybki (i bardzo często krótkotrwały) efekt. Firma ta oferuje usługę bardzo wysokiej jakości w oparciu o strony, nad którymi ma pełną kontrolę. Oznacza to, że usługa taka jest o wiele bezpieczniejsza niż u konkurencji. Ponadto w ramach usługi, Nprofit przygotowuje treści na strony klientów, które są niezbędne w procesie pozycjonowania. Firma Nprofit doradzi również najlepszą formę pozycjonowania, przeprowadzi optymalizację strony, a nawet stworzy, czy ulepszy aktualne treści na stronie klienta.

 

Artykuł przygotowany przy pomocy agencji zajmującej się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych NPROFIT.