Niezależnie od tego, czy firmowa strona internetowa jest tworzona przez nas samych, czy też zlecamy jej zbudowanie agencji, niezwykle ważne jest przygotowanie się do tego procesu. Sprawdź, na jakie elementy warto zwrócić uwagę.

Strona www - niezbędnik we współczesnym biznesie

Strona internetowa jest niezbędna we współczesnym biznesie. Mówi się, że "jak nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz". To powiedzenie ma szczególne znaczenie dla firm, o czym przekonujemy się codziennie poszukując usług i produktów dla siebie. Pierwszym medium, w które się one zaczynają, jest oczywiście Internet. W przypadku naszych klientów nie jest inaczej. Oni również wyszukiwanie odpowiedniej dla siebie oferty zaczynają od wpisania hasła w popularnej wyszukiwarce. Strona www pozwala im poznać Twój biznes, zapoznać się z Twoją ofertą, a także skontaktować się i w końcu zamówić produkt. Jest również doskonałą trampoliną dla reklamy Twojej działalności. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa była przemyślana i dopasowana do Twojej działalności, potrzeb i grupy docelowej.

Od czego zacząć? Postawmy sobie kluczowe pytania

Przygotowując się do tworzenia strony internetowej, warto postawić sobie pewne pytania, które usprawnią proces budowy i dopasowania charakteru witryny. Kim jesteś? Czym się zajmujesz? Jaki charakter ma Twoja praca? Na co kładziesz nacisk w swoim biznesie? Firmowa strona internetowa powinna być odzwierciedleniem Twojej osoby i podejścia do działania. Pomyśl, jak chcesz być odbierany/a przez swoich klientów. Przejrzyste zdefiniowanie zakresu Twojej działalności umożliwi precyzyjne trafienie w gusta grupy docelowej.

Czego oczekujesz od swojej strony firmowej?

Strona internetowa musi być stworzona w konkretnym celu. Dzięki temu możliwe jest dobranie odpowiednich technologii i środków, które pozwolą na jego wypełnienie. Nie należy tworzyć strony internetowej, tylko dlatego, że wszyscy inni w branży ją mają. Zastanów się zatem, czego od niej oczekujesz.

Czy ma ona:

  • sprzedawać,
  • generować leady,
  • budować świadomość marki,
  • służyć do komunikacji z klientem.
     

Kim są odbiorcy strony internetowej?

To kolejne bardzo ważne pytanie, które musimy zadać sobie tworząc firmową witrynę internetową. Jak myślisz, co Twoi odbiorcy chcieliby znaleźć na Twojej stronie internetowej? Kim oni są? Jakie mają potrzeby i oczekiwania? Postaw się na ich miejscu i spójrz na swoją witrynę ich oczami. Pozwoli Ci to nie tylko zbudować odpowiednią strukturę strony, ale również dobrać do niej treści, które będą najlepiej do nich przemawiały.

Jak ma wyglądać Twoja strona firmowa?

Wybór oprawy graficznej strony www jest bardzo ważny. Musi być on dopasowany do oczekiwań klientów i równocześnie estetycznie nawiązywać do branży. Inspiracje na stworzenie własnej strony www możesz czerpać z projektów graficznych, innych branżowych stron lub też innych rozwiązań, które przypadną Ci do gustu.

Architektura strony

Projektując stronę internetową, musisz zastanowić się, co chcesz na niej zamieścić. Pozwoli Ci to na wstępne określenie jej architektury. Jakie informacje chcesz przekazać swoim klientom? Masz pomysł na poszczególne podstrony? Pamiętaj, że ludzie to stworzenia kierujące się emocjami, dlatego ważne jest o zadbanie również o tę ich warstwę. Jakie uczucia ma na nich wywierać Twoja strona? Tworząc stronę zadbaj o to, aby wywoływała ona w nich pozytywne odczucia i jednocześnie umożliwiała łatwe skorzystanie z oferty.

Raz postawiona strona internetowa nie kończy pracy nad nią. Co jakiś czas warto zadawać sobie pytania, które postawiliśmy w powyższym artykule. Pozwoli nam to zawsze być "na czasie" z aktualnymi branżowymi trendami i poszerzać swoją grupę kliencką.

Źródło: Offon