Direct Answers – wprowadzona  przez Google w kwietniu 2016 roku w Polsce i kilku innych europejskich krajach nowa funkcjonalność zwiastuje znaczące zmiany w sposobie poszukiwania informacji przez użytkowników, a co za tym idzie – także w  procesie pozycjonowania stron internetowych. Ale po kolei.

Co to właściwe jest pozycjonowanie i dlaczego wszyscy odczuwamy jego wpływ?

Pozycjonowanie stron internetowych (z angielskiego SEO, czyli Search Engine Optimalization) to proces mający pozwolić konkretnej stronie internetowej na osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Dlaczego SEO jest ważne? Odpowiedź jest bardzo prosta. Tylko nieliczna grupa użytkowników, szukając w sieci odpowiedzi na konkretne pytanie, poszukując np. taniego biura podróży czy starając się dowiedzieć jaki płaszcz będzie najmodniejszy w najbliższym sezonie, odwiedza w wyszukiwarce drugą stronę wyników dla danego zapytania. Właścicielom konkretnych witryn i stron internetowych zależy więc, by to ich treść znalazła się na stronie pierwszej - w pierwszej dziesiątce (tyle wyników przewiduje Google na stronie) najtrafniejszych "odpowiedzi" dla danego problemu. Pozycjonowanie to szereg czynności, które należy wykonać, by znaleźć się na upragnionym, wysokim miejscu. Więcej na temat pozycjonowania można przeczytać na stronach agencji SEO, jak np. http://www.high-interactivity.pl/ 

 

Czym są Direct Answers i czemu mają znaczenie?

Do tej pory, a więc do wprowadzenia Direct Answers, spełnieniem marzeń było znalezienie się w pierwszej trójce rankingu stron. Pozwalało to uzyskać możliwie najwyższą "klikalność". Wraz z pojawieniem się tej funkcjonalności pojawiła się jednak nieosiągalna dotąd "pozycja zero".

Direct Answers to z angielskiego "odpowiedzi bezpośrednie". Ta funkcjonalność wyszukiwarki pozwala na "natychmiastowe" dostarczenie użytkownikom odpowiedzi na zadawane  przez nich pytania w formie definicji. Pytając więc na przykład "co to jest kot?", oprócz standardowych dziesięciu najtrafniejszych (a z pewnością – najlepiej wypozycjonowanych), zauważymy też krótką, pochodzącą z Wikipedii notkę o ssaku, który 9500 lat temu został udomowiony przez człowieka.

Rozwiązanie, pokazane na dużą skalę w amerykańskiej wersji przeglądarki, gdzie znajdziemy na przykład gotowe przepisy na przyrządzenie konkretnych potraw, w Polsce co prawda jeszcze raczkuje, ale już teraz warto o nim pamiętać, starając się o jak najlepsze wypozycjonowanie danej strony. Największe szanse na pojawienie się w oknie Direct Answer mają frazy pytające, takie jak "dlaczego", "kiedy", "gdzie", "co to jest", "kto" czy "za ile". Na blogu SENUTO możemy przeczytać o 64% wzroście wpisywanych fraz w Google, właśnie o charakterze pytającym.

 

Jak najprościej znaleźć się na "pozycji zero"?

Jeśli po otwarciu przeglądarki i wpisaniu konkretnego zapytania otrzymujemy błyskawiczną i wyczerpującą odpowiedź, nie szukamy dalej. Dla przeciętnego użytkownika to sytuacja idealna, jeśli jednak zależy nam na dużej ilości odwiedzin naszej strony internetowej – pojawia się problem. Sytuacja ta oznacza bowiem zysk wyłącznie dla "strony zerowej". Trzeba jednak pamiętać, że znajdujące się na najwyższej możliwej pozycji definicje nie zawsze są wystarczająco rzetelne. Sposobem na znalezienie się na czele zestawienia jest stworzenie najlepiej ocenionej przez algorytm definicji danego pojęcia. Witryna nie musi więc znajdować się na  pierwszym miejscu rankingu – wystarczy, by informacje, które posiada, były najpełniejsze. Dotyczy to jednak wyłącznie stron z pierwszej dziesiątki zestawienia, więcej na ten temat przeczytasz pod tym adresem: http://mobiletry.com/blog/co-to-jest-direct-answer