Każdemu z nas zdarzają się problemy w pracy. Czy są skutkiem złych i niefortunnych zbiegów okoliczności, czy poniekąd prowokujemy je sami? Przeczytajmy kilka słów o najczęstszych przyczynach problemów w pracy.

 

Zasady są po to…

Każde miejsce pracy posiada zbiór zasad (nie tylko w aspekcie prawnym), którymi należy się kierować oraz swoją kulturę i zwyczaje. Podobnie, jak każda relacja - między współpracownikami lub pracownikiem a przełożonym jest inna. Mimo to, przyczyny często występujących i notorycznie powtarzanych problemów w pracy są niemal takie same we wszystkich firmach, zakładach i miejscach. Z czego to wynika? Być może z pewnych zasad uniwersalnych w życiu społecznym albo też ludzkiej natury, która jest od wieków niezmienna. Nie tolerujemy pewnego rodzaju zachowań, a w stosunku pracodawca - pracownik, gdy w grę wchodzą określone wymagania oraz zapłata za wywiązywanie się z obowiązków nie ma mowy o taryfie ulgowej. Na co warto zwrócić uwagę, aby nie podpaść swoim przełożonym?

 

Czego nie robić w pracy?

Wybraliśmy błędy, które są najczęściej wymieniane przez pracodawców poszukujących kadry za pomocą naszego portalu z ogłoszeniami o pracę  pracuj teraz . Ich lista jest następująca:

  1. Spóźnienia - absolutny numer jeden wśród pretensji przełożonych. Miejsce pracy ma określoną organizację. Jeśli wszyscy pracownicy potrafią przestrzegać wytyczonych godzin, Ty również powinieneś. Wymówki o staruszkach na pasach i niewidomych w autobusach były dobre jedynie w szkole.
  2. Brak samodzielności - pracownik, który nie podejmuje samodzielnych decyzji i wymaga nieustającej uwagi nie jest cennym nabytkiem, lecz ciężarem, ponadto wydaje się niepewny swoich kompetencji (jak mu zaufać?).
  3. Sprawy prywatne - sprawdzanie prywatnej skrzynki mailowej, konta na portalu społecznościowym, rozmowy telefoniczne z mamą i zamawianie prezentu dla cioci zostaw sobie na czas wolny. Pracownika, który załatwia takie rzeczy w czasie pracy nikt nie będzie traktował poważnie.
  4. Konfliktowość - miejsce pracy nie jest spotkaniem towarzyskim, a osoba, która wpada w regularne konflikty z resztą zespołu uniemożliwia normalnie funkcjonowanie w firmie.
  5. Niedopatrzenia - nie doczytałem, nie sprawdziłem, nie jestem pewien, chyba wysłałem - takie podejście nie tylko nie przysporzy Ci pochwał, lecz sprawi, że możesz być pierwszy w kolejce do zwolnienia.
  6. Poufność danych - dla każdego pracodawcy informacje strategiczne firmy są bezcenne. Jak twierdzą specjaliści z biura detektywistycznego sektor, nawet z pozoru niewinne rozmowy ze znajomymi na tematy związane z pracą mogą przynieść straty dla wizerunku całej firmy. Informacje takie mogą trafić w niepowołane ręce konkurencji albo wrócić jak bumerang do Klienta, który liczył na dyskrecje.

 

Serdecznie życzymy naszym czytelnikom, aby nigdy nie popełniali żadnego z powyższych błędów i cieszyli się w miejscu pracy nieposzlakowaną opinią profesjonalistów. Ona pójdzie za Wami przez wszystkie firmy i szczeble kariery.