Reklama jest w dzisiejszych czasach jednym z najważniejszych elementów, bez których żadna firma nie mogłaby poprawnie funkcjonować. Obecnie należy inwestować głównie w internetowe formy promocji, to w sieci zazwyczaj szukamy informacji na temat usług czy produktów.

 

Pozycjonowanie a rozpoznawalność firmy

Chcąc zwiększyć szanse na to, aby użytkownik Internetu zdecydował się na skorzystanie z naszych usług, strona firmowa powinna być pozycjonowana. Pozycja w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo ważna, zważywszy na to, że przeglądamy zazwyczaj tylko dwie pierwsze strony, jakie pojawiają się po wpisaniu interesującej nas frazy. Pozycjonowanie pozytywnie wpływa na rozpoznawalność firmy w sieci oraz zwiększa jej wiarygodność. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym więcej potencjalnych klientów odwiedzi naszą stronę, co z kolei może przełożyć się na zyski. Dobrze wypozycjonowana strona ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju firmy. Z przeprowadzonych badań wynika, że linki znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwania są klikane w 95% zapytań. Jak widać takie działania pełnią bardzo ważną rolę i powinny stanowić główny element strategii marketingowej niezależnie od branży.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie ma na celu uzyskanie w wynikach wyszukiwarki jak najwyższych pozycji dla wybranych słów lub fraz. Oczywiście inwestycja w takie działania marketingowe, nie zawsze zagwarantuje nam dobre efekty. Istotne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, kolejna rzecz to uzyskanie wysokich pozycji, co nie jest łatwym zadaniem i nie zawsze udaje się to osiągnąć. Niestety trzeba się z tym liczyć, poza tym trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Pozycjonowanie to proces długotrwały, tak więc na wyniki trzeba będzie trochę poczekać - nawet 6 miesięcy. W tym wypadku dużo zależy od tego, jak szybko będą indeksować się witryny przez wyszukiwarkę. Nie jest to zależne od firmy pozycjonującej, chociaż można przyśpieszyć ten proces np. dodając linki do naszej strony www na innych stronach widocznych dla wyszukiwarki. Inwestycja w pozycjonowanie może zwrócić się firmie z nawiązką. Pamiętajmy, że pozycjonowanie naszej strony firmowej powinna wykonywać profesjonalna agencja interaktywna, która naprawdę zna się na rzeczy. Jeżeli podejmiemy decyzję o współpracy z daną firmą zbyt pochopnie, możemy narazić się na straty. Nieumiejętne działania marketingowe mogą przyczynić się do utraty pieniędzy oraz co gorsze wiarygodności firmy.

Dlaczego warto inwestować w w takie działania?

Obecność na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google, sprawia, że firma staje się bardziej prestiżowa i rozpoznawalna. Taka forma promocji w sieci nie jest nachalna, jest dyskretna, dlatego klienci patrzą na nią bardziej przychylnym okiem. Monitorowanie postępów w działaniach pozycjonowania, możemy śledzić dzięki Google Analytics.

Reklama internetowa jest ważna i nie można jej lekceważyć, z internetu korzysta większość z nas, w tym miejscu zawieramy nowe znajomości, kontaktujemy się ze znajomymi oraz robimy zakupy. Pozycjonowanie to jedna z lepszych metod na pozyskanie nowych klientów i to w sposób nadzwyczaj subtelny.

Artykuł poleca Agencja SEO z Poznania www.empressia.eu