Prowadzenie własnej firmy to sposób na uniezależnienie się od pracodawcy i etatu, szansa na realizację swojego wymarzonego zawodu. Założenie własnego biznesu nie jest trudne, wystarczy tylko podążać zgodnie z wytyczoną sobie ścieżką.

 

Oto 6 kroków do założenia własnego biznesu:

1) Pomysł na biznes
Wymyśl najpierw co chcesz robić, jakie potrzeby zauważasz na rynku, które mogą być zaspokojone przez Twój produkt lub usługę. Pomyśl, jakie są Twoje mocne i słabe strony, na czym się znasz (zaczynanie biznesu w zupełnie nowej działce jest bardziej ryzykowne ale wcale to nie przekreśla naszego pomysłu). Popytaj wśród znajomych oraz obcych sobie osób, co myślą na temat Towjego produktu lub usługi. Znajomym ufaj mniej niż obcym, ponieważ znajomi są zazwyczaj bardziej życzliwi i mniej szczerzy niż obce osoby :)

2) Dostawcy
Poszukaj dostawców produktów lub usług, które będziesz sprzedawać, chyba że sam je wytwarzasz lub świadczysz :) Dogadaj warunki przyszłej współpracy (ceny, dostawy itp.), określ swój cennik, przygotuj ofertę.

3) Załóż firmę
Zarejestruj swoją firmę  - możesz to zrobić z domu na platformie CEIDG (na stronie firma.gov.pl) jeśli zakładasz indywidualną działalność gospodarczą, rejestrując ją od razu w ZUS i US. Przed założeniem firmy warto wymyślić jej ładną nazwę :)

4) Lokal i witryna www
Zorganizuj biuro lub lokal usługowy dla Twojej firmy. Jeśli masz zamiar prowadzić sklep internetowy, to na początek za siedzibę firmy może posłużyć Twoje mieszkanie. W miarę rozrostu firmy możesz pomyśleć o dedykowanym lokalu pod działalność.
Przygotuj stronę firmową, fanpage na Facebooku czy sklep internetowy.

5) Narzędzia
Zorganizuj niezbędne narzędzia do pracy: komputer, oprogramowanie, program do wystawiania faktur, materiały do wysyłki przy handlu internetowym czy narzędzia przydatne do produkcji.

6) Reklama
Nawet jeśli Twój produkt będzie naprawdę świetny i wyjątkowy, musisz dotrzeć z nim do potencjalnych nabywców przy pomocy reklamy. Możesz uruchomić kampanię Google Adwords dla tych, którzy szukają Cię w sieci, rozesłać katalogi do potencjalnych klientów instytucjonalnych czy rozdawać ulotki na ulicy lub wrzucać je do skrzynek pocztowych. Ważne, aby odpowiedni ludzie usłyszeli o Tobie lub Twoim produkcie lub usłudze.



Nawet jeśli Twoje przedsięwzięcie nie powiedzie się za pierwszym razem, nie poddawaj się. Rozwijaj swoją firmę lub miej odwagę ją zamknąć, aby rozpocząć coś nowego. Nawet najwięksi możni tego świata kiedyś zaczynali od zera, przeszli przez wiele porażek, aby móc teraz święcić tryumfy. Odwagi i powodzenia!

 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Mega-Tech oferującą dobre i łatwe w obsłudze programy do faktur.