Jak budować związki twojej firmy z otoczeniem? Wiesz przecież, że oprócz twojej firmy, działają również inne, niekoniecznie wielkie firmy. I tutaj kłania się lekcja fizyki, przecież każde ciało na siebie oddziałuje prawda? W biznesie jest tak samo...

Jak budować związki twojej firmy z otoczeniem? Wiesz przecież, że oprócz twojej firmy, działają również inne, niekoniecznie wielkie firmy. I tutaj kłania się lekcja fizyki, przecież każde ciało na siebie oddziałuje prawda? W biznesie jest tak samo. Co zatem możesz zrobić, by oddziaływania te przyciągały klientów do ciebie? Zanim do tego przejdziemy w sekretnej poradzie, kilka słów o twoim otoczeniu. Otóż jest tu wiele czynników, najczęściej losowych. Każdy jednak przedsiębiorca podejmuje pewne ryzyko związane z każdą jego decyzją. Sukcesy czy też niepowodzenia wynikają najczęściej z umiejętności (bądź jej braku) zarządzania ryzykiem. Dlatego, musisz obserwować otoczenie to bliższe i to dalsze, nie mają prawa umknąć ci zmiany typu:
• Zmian na arenie międzynarodowej i wprowadzenie np. embargo na dany produkt
• Nagły kryzys bądź znaczące pogorszenie koniunktury gospodarczej
• Zmiany w prawie (szczególnie gospodarczym)
• Zmiany w konkurencji
• Zmiany trendów i oczekiwań klientów. Dziś stary kotlet spod lady nie zadowoli już nikogo.
Twoje relacje z otoczeniem powinny mieć na celu uzyskanie poparcia wśród konsumentów, i poparcia społecznego. A najłatwiej uzyskać je tworząc nowe miejsca pracy, działania dla dobra korporacji społecznych. Firma powinna również dbać o dobre relacje wewnątrz firmy, gdyż najsilniejszym narzędziem budowy poparcia są pochlebne opinie znajomych.
Uwaga sekretna porada.
Wzbudź emocje. Skorzystaj z magii
Nie znam firmy, która robi to lepiej niż red bull. To, co robi ich założyciel Dietrich Mateschitz jest po prostu niesamowite. Skoki ze stratosfery, sponsoring a nawet organizacja zawodów sportów ekstremalnych. Sponsoring sportowców. Dzięki temu dba o prawidłowe kojarzenie ich firmy wśród konkurencji.
Spróbuj i ty!
Masz warsztat samochodowy? Użyj starych opon i zrób wyścigi dla dzieci w ich toczeniu. Jeśli Dzieciom spodoba się taki pomysł NA PEWNO przyciągną rodziców – twoich konsumentów czyż nie?! To takie proste! Jesteś fryzjerem? Zrób konkurs na najpiękniejszą fryzurę a w nagrodę daj bonusy czy też darmowe szkolenia strzyżenia w twoim studio.
Masz sklep? Zamów dmuchana zjeżdżalnie na jeden dzień. Koszt takiego zamówienia do około 500 zł.
Co więcej, jeśli jesteś w zbyt ciężkiej sytuacji zawrzyj sojusz z innymi firmami. Udostępnij swoje ulotki i ogłoszenia u fryzjera, który zrobi to u was. Oprócz tego możecie zawrzeć umowę o tzw. lokowaniu produktu fryzjer będzie promować twoje wyroby a twoje pięknie uczesane kasjerki chwalić się, jaki to cudowny fryzjer właśnie otworzył zakład!
Albo stwórz sojusz z inną organizacją, przychodzi mi do głowy akurat szkółka rycerska, która znajduje się w moich okolicach. Organizujesz festyn, na którym uczysz dzieci strzelać z łuku, w czasie, gdy dzieci niesamowicie się bawią przeprowadzasz degustacje swoich mięs, oferując im przepis na przygotowanie ich oraz promocyjna cenę, jeśli kupią to teraz. Jak widzisz możliwości jest wiele. Pomyśl o strategicznym sojuszu, który może bardzo mocno wpłynąć na twoją rozpoznawalność.

Wskazówki
- Pamiętaj o obserwacji wszystkich czynników związanych ze swoją działalnością – cena to nie wszystko.
- Pamiętaj masz być firmą, którą popiera twoje społeczeństwo wtedy z pochlebną opinia nie będzie problemu
- Organizuj wydarzenia, niech będzie o tobie głośno niech ludzie kiwają głową nad twoimi pomysłami. Mają pamiętać i wiedzieć, że coś się dzieje.
- Zawrzyj korzystny sojusz z innymi firmami. Pamiętaj: Co dwie głowy to nie jedna.

Porady udzielił portal: znajdz-taniej.pl