Artykuły biurowe ułatwiają nie tylko szybkie zapisywanie ważnych informacji, ale również szereg innych czynności, które każdego dnia wiele razy powtarzają osoby zatrudnione w biurach należących do firm działających w różnych sektorach. Z produktów takich chętnie korzystają również uczniowie, studenci czy nauczyciele. Niemal w każdym domu można spotkać wiele różnych artykułów biurowych wykorzystywanych każdego dnia. Jakie jednak produkty należą do najczęściej stosowanych? Przedstawiamy top 5 podstawowych artykułów biurowych.

Artykuły piśmiennicze

Mimo że obecnie większość pism redagowanych jest za pośrednictwem komputera i specjalnych programów, to jednak wśród podstawowych artykułów biurowych, które muszą znaleźć się nie tylko w każdej firmie, ale również w domu, wymienia się artykuły piśmiennicze. Zalicza się do nich produkty takie jak długopisy, ołówki, zakreślacze, pisaki, cienkopisy, markery, kredki czy ołówki. Te artykuły biurowe przez niektóre osoby wykorzystywane są codziennie, inne z kolei wyłącznie od czasu do czasu wykonują ręczne notatki. 

Bez wątpienia jednak na każdym stanowisku pracy powinien znaleźć się zestaw podstawowych artykułów piśmienniczych. Również w domu nierzadko potrzebujemy wypełnić dokumenty czy szybko zapisać jakieś informacje, dlatego warto mieć długopis w widocznym miejscu, a także kilka kolorowych zakreślaczy. Żeby takie niewielkie artykuły piśmiennicze niepotrzebnie nie zaśmiecały blatów, najlepiej przechowywać je w specjalnych organizerach.

Papier ksero

Wymieniając podstawowe artykuły biurowe, nie sposób nie wspomnieć o papierze ksero. Wykorzystywany jest on w wielu różnych celach. Przede wszystkim jednak umieszcza się go w drukarce lub urządzeniach wielofunkcyjnych. Mimo że obecnie odchodzi się już od papierowej dokumentacji, to jednak wciąż w wielu firmach stanowi ona podstawę i w związku z tym w większości biur z papieru ksero korzysta się dosłownie codziennie. Z tego powodu zapas przynajmniej kilku ryz papieru ksero powinno mieć każde przedsiębiorstwo. Papier ksero chętnie wykorzystywany jest również przez użytkowników indywidualnych, którzy posiadają ksero, drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne.

Segregatory i teczki 

Wśród najważniejszych akcesoriów biurowych, które muszą znaleźć się w każdej firmie, wymienia się także segregatory i teczki. Przedmioty te służą do katalogowania, a także przechowywania różnego rodzaju dokumentacji, takiej jak umowy, faktury czy sprawozdania. Jeżeli wszystkie te ważne papierowe dokumenty nie byłyby odpowiednio uporządkowane, wówczas w firmie mógłby panować chaos, a pracownikom trudno byłoby znaleźć potrzebne w danej sytuacji formularze. Segregatory pozwalają nie tylko ustrukturyzować bieżące dokumenty, ale również mogą służyć do prezentowania oferty reklamowej czy jako nośnik dokumentacji dla klientów.

Wśród pozostałych elementów, które można umieścić w top 5 akcesoriów biurowych, wymienia się też zszywacze oraz spinacze, które również pozwalają zachować porządek w biurze poprzez odpowiednią organizację dokumentacji.