W dzisiejszym, dynamicznym świecie e-commerce zdobycie przewagi konkurencyjnej jest niezwykle istotne. Jednym z kluczowych narzędzi, które może pomóc w osiągnięciu tego celu, jest pozycjonowanie stron internetowych. Czym dokładnie jest pozycjonowanie i w jaki sposób może ono pomóc w osiągnięciu sukcesu biznesowego? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule!

Pozycjonowanie – co to jest?

Mówiąc najogólniej, pozycjonowaniem stron nazywamy wszelkie działania, które mają na celu poprawę jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Współcześnie jest to kluczowy element strategii marketingowej. Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Istnieją dwie główne gałęzie pozycjonowania: on-site SEO i off-site SEO:

  • on-site SEO – są to działania, które skupiają się na optymalizacji samej witryny internetowej. W ramach on-site SEO specjaliści dostosowują treści, metadane, nagłówki, a także strukturę i prędkość strony. Dzięki temu witryna jest bardziej atrakcyjna zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google;

  • off-site SEO – koncentruje się na działaniach poza witryną, które wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W skład off-site SEO wchodzą takie elementy, jak zdobywanie wartościowych linków z innych stron internetowych, zarządzanie profilami społecznościowymi i monitorowanie opinii online. To wszystko pomaga w budowaniu autorytetu i zaufania witryny w oczach wyszukiwarek.

Jakie działania może obejmować usługa pozycjonowania stron?

Usługa pozycjonowania stron oferowana przez agencje SEO może zatem obejmować różne działania. Ważne jest jednak kompleksowe podejście do pozycjonowania, uwzględniające takie działania jak:

  • audyt SEO – kluczem do sukcesu jest przeprowadzenie dokładnego audytu witryny. To pozwala zidentyfikować słabe strony witryny internetowej i określić, jakie działania są potrzebne;

  • dobór słów kluczowych – wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny. Agencje pomagają w keyword researchu i wybraniu fraz, które są najbardziej istotne dla branży oraz potencjalnych klientów;

  • optymalizacja treści – istotne jest tworzenie i optymalizacja treści na stronie, tak aby były atrakcyjne dla użytkowników, ale także dostosowane do wymagań algorytmów wyszukiwarek;

  • budowanie linków – działanie polega na pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych z innych stron internetowych, co wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dużą rolę odgrywa też linkowanie wewnętrzne;

  • monitoring i raportowanie – stałe monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania, ruchu na stronie oraz innych kluczowych wskaźników. Dzięki temu można dostosowywać strategię na bieżąco.

Pozycjonowanie stron to proces długofalowy, którego efekty mogą nastąpić dopiero po kilku miesiącach. Warto pamiętać o tym, podpisując umowę z agencją SEO.

Pozycjonowanie stron – Semcore we Wrocławiu

Jeśli szukasz profesjonalnej agencji SEO, która pomoże Ci zyskać przewagę konkurencyjną w e-commerce, polecamy agencję Semcore z Poznania. Semcore to doświadczona firma, specjalizująca się w pozycjonowaniu stron internetowych, dzięki której Twój sklep stanie się bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. Wybierz pozycjonowanie stron Semcore Wrocław!

Artykuł sponsorowany