Raport Deloitte „Mity i fakty usług subskrypcyjnych” z 2022 roku zaprezentował niezwykle ciekawe dane. Wynika z niego, że aż 42 procent spośród ankietowanych na całym świecie nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z jakiejś subskrypcji. Co więcej, aż 75 proc. spośród usług wskazanych jako niesubskrypcyjne stanowiły usługi telekomunikacyjne. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu zagadnieniu i wyjaśnijmy, co to jest i co daje subskrypcja w telefonie.

Co to jest subskrypcja w telefonie?

Choć nie ma jednej, konkretnej definicji słowa subskrypcja, to każdą z nich łączy jedna cecha – zawsze wiąże się z regularnym opłacaniem zamówionej usługi. Jej rodzajem jest zatem popularne niegdyś cotygodniowe lub comiesięczne otrzymywanie gazet, za które płaciło się z góry przekazem pocztowym, a także płacenie za korzystanie z wody, gazu, prądu czy ubezpieczeń. Popularnymi dziś usługami w modelu subskrypcyjnym są platformy VOD, aplikacje do słuchania muzyki czy diety pudełkowe.

Formą subskrypcji jest również abonament telefoniczny, choć te pojęcia zaczynają być rozdzielane grubą kreską. A to za sprawą pojawienia się zupełnie nowego rodzaju korzystania z usług telekomunikacyjnych, który łączy cechy abonamentu oraz oferty na kartę. Przykładem jest nju subskrypcja, czyli opcja hybrydowa od nju mobile. Polega ona na tym, że użytkownik planu nju komórkowy w tym modelu co miesiąc płaci w aplikacji mobilnej stałą kwotę, ale bez papierowych faktur czy umowy na czas określony. Po prostu podpina w apce kartę płatniczą albo wybiera wygodne płatności BLIK/online, a wszystkimi wydatkami czy ewentualnymi usługami dodatkowymi zarządza z poziomu aplikacji mobilnej.

Co ciekawe, operator oferuje w modelu subskrypcyjnym również internet światłowodowy (nju światłowód)!

Co daje subskrypcja usług telekomunikacyjnych?

Jak można zobaczyć na przykładzie oferty nju komórkowy w subskrypcji, ten model korzystania z usług telekomunikacyjnych daje użytkownikowi sporo korzyści. Do najważniejszych zalet takiego rozwiązania należą:

  • Prostota – subskrypcja w telefonie jest naprawdę łatwa w obsłudze, czego idealnym przykładem jest właśnie nju z aplikacją. Z poziomu smartfonu można zarządzać wszystkimi usługami, mieć wgląd w płatności, zamawiać plan czy sprawdzać liczbę pozostałych do wykorzystania gigabajtów internetu. Po prostu zamawiasz, płacisz i korzystasz.
  • Wygoda – decydując się na subskrypcję usług telekomunikacyjnych, nie musisz rozmawiać z konsultantem przez telefon ani jechać do salonu sprzedaży wybranego operatora, by zamówić plan miesięczny. Znika też konieczność ciągłego kupowania doładowania telefonu, jak jest w tradycyjnych usługach na kartę. Wszystko załatwiasz bez wychodzenia z domu, kilkoma kliknięciami w apce.
  • Ekologiczność – w usłudze subskrypcyjnej nie otrzymujesz papierowych faktur (ani umowy), więc korzystanie z planu miesięcznego staje się bardziej eco-friendly.
  • Elastyczność – w każdej chwili możesz zrezygnować z zamawiania kolejnego miesiąca subskrypcji, nie wiążesz się zatem żadną stałą umową z operatorem.

A najlepiej sprawdź w praktyce, jak działa i co daje subskrypcja usług telekomunikacyjnych: http://www.njumobile.pl/artykuly/subskrypcja-w-telefonie.

Artykuł sponsorowany