Sprzedaż lokalu użytkowego to jedna z bardziej skomplikowanych transakcji. Zainteresowani takim lokalem kupcy to najczęściej biznesmeni, którzy mają jasno określone wymagania. Dowiedz się, jak wygląda zakup lokalu i jak można go sprzedać z zyskiem!

Sprzedaż lokalu użytkowego – poszukiwanie kupca

Najłatwiejszym sposobem jest oczywiście wystawienie ogłoszeń na portalach z ogłoszeniami. W ten sposób łatwo docierasz do osób, które są zdecydowane na zakup lokalu użytkowego. Możesz skorzystać z biura pośrednictwa nieruchomości lub samodzielnie wystawić ogłoszenie. Dobrym rozwiązaniem jest także wystawienie kartki czy banneru z informacją, że lokal jest na sprzedaż – potencjalny kupujący od razu będzie zdecydowany co do okolicy, w której kupuje.

Świetnym pomysłem jest także odezwanie się do sieci franczyzowych czy innych, które poszukują lokalu użytkowego na sprzedaż. Na zakup lokalu liczą takie sieci jak Żabka, które ciągle się rozwijają i chcą znaleźć nowe miejsce dla swojej działalności. Dzięki temu nie musisz czekać na kupca, tylko sam możesz się do niego zgłosić, na przykład przez stronę internetową. Tym samym omija cię konieczność zapłacenia pośrednikowi.

Oferta o sprzedaży lokalu użytkowego

Jeśli tworzysz ofertę sprzedaży lokalu użytkowego, musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Przede wszystkim w ofercie muszą znaleźć się konkretne informacje o powierzchni użytkowej oraz na którym piętrze znajduje się lokal. Warto także dołączyć zrzut pomieszczeń z zaznaczonymi wymiarami. Warto określić także, które ściany są nośne, by inwestor wiedział, jak może zagospodarować przestrzeń.

Jednak najbardziej interesującą informacją dla kupujących najczęściej jest lokalizacja. Należy dokładnie ją podać, także z informacjami, co znajduje się w pobliżu lub na jak dużym osiedlu znajduje się dany lokal. Dla wielu przedsiębiorców, na przykład właścicieli sklepów czy restauracji, jest to bardzo ważne. Osoby, które chcą zrobić lokal gastronomiczny, często chcą znać dane techniczne wentylacji czy na przykład informacje o znajdujących się w pobliżu szkołach, przedszkolach i kościołach, które mogą sprawić, że nie dostaną koncesji na sprzedaż alkoholu.

Prezentacja lokalu użytkowego

Bardzo ważnym elementem jest oczywiście także prezentacja lokalu użytkowego. Potencjalny inwestor na pewno będzie chciał go obejrzeć. Warto się do tego dobrze przygotować, ale nie tylko jeśli chodzi o posprzątanie pomieszczeń – to oczywiste.

Kupujący najczęściej mają bardzo dużo pytań dotyczących zakupu lokalu. Warto sprawdzić, jaka jest potencjalna rentowność lokalu i przygotować dokumenty techniczne. Kupujący czasami chcą sprawdzić inwentaryzację architektoniczną, by mieć pewność, że lokal jest w dobrym stanie. Pokazując lokal, należy zwrócić zainteresowanemu uwagę na wszelkie zalety lokalizacji – ruch pieszych, sąsiedztwo innych lokali (albo brak konkurencji w pobliżu) i ciekawe rozwiązania architektoniczne. To wszystko decyduje o sukcesie podczas sprzedaży.