Niebywały sukces gry Wiedźmin, opartej na książce o tym samym tytule, skłonił twórców gier wideo do szukania inspiracji w literaturze. Szczególnie dotknęło to polskie firmy, które chcą powtórzyć drogę CD Projekt RED.

Jakkolwiek naiwny może wydawać się ten pomysł, wielu z nich znalazło odpowiednie książki i już rozpoczęło prace nad grami. Następnie opowiemy o trzech znanych powieściach, które w niedalekiej przyszłości staną się grami wideo. W niedalekiej przyszłości będzie można je kupić. Gracze mogą nawet mieć szczęście i spróbować tych gier za darmo z bonusami oferowanymi przez portal Bonus-bez-depozytu.pl.

Anna In w grobowcach świata

Powieść Olgi Tokarchuk opowiada o życiu młodej kobiety, Anny, która zmaga się z depresją i utratą sensu życia. W poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ją pytania wyrusza w podróż do różnych zakątków świata, gdzie spotyka różnych ludzi i wpada w niezwykłe sytuacje.

Anna jest świadkiem wojny domowej w Kolumbii, odwiedza Japonię i obserwuje ceremonie parzenia herbaty, trafia na Cypr, gdzie poznaje kobietę cierpiącą po stracie dziecka i uczestniczy w jej uzdrawiającym rytuale.

Książka pełna jest filozoficznych refleksji na temat życia, śmierci, miłości i sztuki. Odsłania temat sensu życia i prowadzi do wniosku, że każdy człowiek ma na ziemi swój cel, który można odkryć tylko poprzez poszukiwania i samopoznanie.

Ja, inkwizytor

Powieść Jacka Pekary opowiada o życiu dominikańskiego inkwizytora Jakuba Wagnera w XVI-wiecznej Polsce. Inkwizytor Jakub przybywa do małego miasteczka, by prowadzić śledztwo i identyfikować heretyków.

Jakub jest człowiekiem bezkompromisowym i okrutnym, który znajduje przyjemność w torturowaniu i katowaniu heretyków, a także w spowiadaniu grzeszników. Napotyka jednak na szereg problemów, gdy zaczyna badać sprawę tajemniczego morderstwa młodej kobiety.

W miarę postępów w śledztwie Jakub zaczyna zdawać sobie sprawę, że nie wszystko jest tak oczywiste, jak się wydaje. Jego pewność siebie zaczyna pękać, a on sam kwestionuje swoje życie i rolę, jaką odgrywa w kościele.

Niezwyciężony

Powieść science fiction autorstwa polskiego pisarza Stanisława Lema, wydana w 1964 roku. Bohaterem jest dowódca statku kosmicznego Niezwyciężony, Galileusz, który udaje się na planetę Tarxi, aby zbadać zaawansowaną technologicznie cywilizację.

Galileo i jego załoga napotykają jednak na drodze do celu niesamowite wyzwania i przeszkody. Za każdym razem, gdy zbliżają się do Tarxi, napotykają tajemniczą siłę, która niszczy ich statek i wyrzuca go z powrotem do granic galaktyki.

Galileo zaczyna zdawać sobie sprawę, że istnieje obca cywilizacja, która jest tak zaawansowana w nauce i technologii, że może kontrolować przestrzeń kosmiczną i kontrolować swoje przeznaczenie.