Z każdym rokiem przedsiębiorcom coraz trudniej jest zaistnieć w świecie internetowego handlu. Powodem jest oczywiście rosnąca konkurencja. Nie zmienia to faktu, że na własnym sklepie internetowym można zarobić krocie, pod warunkiem że... postawi się na umiejętną reklamę i poprawnie zidentyfikuje główne grupy docelowe produktu lub usługi. W tym może pomóc profesjonalna agencja SEO/SEM. Dlaczego warto współpracować z takim podmiotem?

Co może zrobić dla Ciebie profesjonalny pozycjoner?

Wśród części przedsiębiorców panuje przekonanie, że pozycjonowanie to usługa polegająca wyłącznie na promowaniu sklepu na określone frazy. Ot, wystarczy wybrać kilka popularnych zapytań związanych z daną branżą, zebrać wyceny od kilku firm SEO, nawiązać współpracę z agencją, która zaproponuje najniższą cenę i gotowe! Nic prostszego, prawda? Okazuje się, że rzeczywistość jest zupełnie inna. 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych przeszło przez ostatnie lata prawdziwą metamorfozę. Nie opiera się ono tylko na pozycjonowaniu kilku popularnych fraz w Google. Takie działanie może przynieść w skrajnych przypadkach efekty odwrotne do zamierzonych. Algorytm Google wykryje nienaturalne działania wokół strony, a wyszukiwarka "pogniewa się" i ukarze właściciela witryny filtrem lub banem. Żaden przedsiębiorca tego nie chce. Dlatego tak ważne jest współpracowanie z wyspecjalizowanymi agencjami SEO, znającymi aktualne wytyczne Google i umiejącymi je stosować w praktyce.

Co może zrobić dla przedsiębiorcy dobra agencja SEO? Oto najważniejsze czynności:

  • przeprowadzenie audytu SEO, czyli gruntownej analizy sklepu internetowego
  • wdrożenie wniosków z analizy - usunięcie błędów ze strony, poprawa jej optymalizacji
  • wyszukanie nowych, zyskownych słów kluczowych, które mogą przełożyć się na konwersję
  • stała analiza konkurencji pod kątem prowadzonych działań SEO
  • odpowiednie targetowanie, czyli kierowanie reklam Google Ads do głównych grup docelowych firmy.

Co ciekawe, w ramach usług pozycjonowania sklepów internetowych agencja może też zadbać o walory merytoryczne strony, w tym sporządzić wartościowe teksty na bloga firmowego czy opisy do produktów. Obsługa w profesjonalnych agencjach SEO/SEM jest więc dziś kompleksowa i dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta.

Nowoczesny marketing internetowy nie kończy się na Google

Mając sklep internetowy, warto stawiać zarówno na skuteczne pozycjonowanie, jak i reklamę sponsorowaną - w tym nie tylko Google Ads. Warte uwagi są także reklamy od Facebooka, które umożliwiają bardzo precyzyjne targetowanie i korzystne systemy rozliczeń. Przedsiębiorca kierujący swoją ofertę do osób młodych może zdecydować się dodatkowo na reklamę na aplikacji TikTok, na YouTube i Instagramie. Dobra agencja SEO/SEM oczywiście jest w stanie zaplanować tego rodzaju kampanie i zoptymalizować je tak, aby generowały jak najwyższą konwersję.