Zakupy w sieci to dla wielu Polaków wygoda i bezpieczeństwo. Branża e-commerce przeżywa obecnie rozkwit i wyznacza nowe trendy sprzedażowe. Jednym z nim jest social selling, czyli sprzedaż w social mediach. Na czym polega i czy warto wdrożyć ten model sprzedażowy? Odpowiadamy!

Czym jest social selling?

Social selling to stosunkowe nowe podejście do prowadzenia biznesu w sieci. Polega na wykorzystaniu portali społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok, You Tube, Pinterest, Twitter, Snapchat) jako nowe kanały sprzedaży.

Budowanie relacji z użytkownikami social mediów jest głównym czynnikiem, który determinuje  powodzenie social sellingu. Klienci coraz częściej i chętniej szukają informacji na temat produktów czy usług na portalach społecznościowych.

Dlaczego warto zadbać o sprzedaż w social mediach?

Social selling to model sprzedażowy, który zyskuje coraz więcej zwolenników – zarówno wśród kupujących, jak i sprzedających. Dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć swój biznes w sieci, oznacza to szereg zalet, np.:

  • dzięki informacjom zgromadzonym na portalach społecznościowych, dotarcie do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą sprzedaży jest dużo prostsze.
  • możliwość komentowania pozwala wejść w interakcje z odbiorcami, co z kolei wpływa na budowanie zaufania względem marki;
  • sprzedaż za pomocą social mediów nie generuje kosztów związanych z prowadzeniem sklepu stacjonarnego, wszystko odbywa się online;
  • możliwość korzystania z narzędzi promocyjnych, które udostępniają portale społecznościowe.

Social selling – od czego zacząć?

Prognozy rozwoju handlu w Internecie są obiecujące, a eksperci e-commerce widzą duży potencjał w rozwoju social sellingu. Jak do swojego biznesu wcielić tę technikę sprzedaży?

Warto zacząć od przygotowania odpowiedniej strategii. Określenie typu odbiorcy pomoże dostosować plan komunikacji do jego oczekiwań.

Następny krok to wybór portalu społecznościowego . To który wybrać zależy od asortymentu czy rodzaju usług. Najważniejsze jest, żeby dopasować go do charakteru biznesu i dotrzeć do odpowiedniego grona odbiorców.

Co jeszcze przyciąga użytkowników? Wartościowy content, czyli angażujące i wzbudzające zaufanie treści. Dzięki temu budowanie relacji z klientem stanie się skuteczniejsze.