Reklama w ramach Google Ads może Ci pomóc budować znajomość marki wśród odbiorców, ale najczęściej Twoim celem będzie pozyskanie dzięki niej klientów. Dzięki kampanii jesteś w stanie dotrzeć do internautów, którzy szukają tego, co Ty oferujesz. Taka reklama charakteryzuje się wysokim współczynnikiem konwersji. Na jaki jej typ powinieneś postawić, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż?

Klienci dzięki Google Ads – jaki wybrać typ kampanii?

Kiedy klikniesz w panelu Google Ads + Nowa kampania, wówczas masz do wyboru cel działań. Zobaczysz tam m.in. Ruch w witrynie, Promowanie aplikacji, Świadomość i zasięg marki, ale także – Sprzedaż. Od razu pojawia się wyjaśnienie – wybierając ten cel, możesz zwiększyć sprzedaż online, w aplikacji, przez telefon lub w sklepie tradycyjnym, czyli w zasadzie ma to zastosowanie w przypadku różnego typu działalności – nie tylko, jeśli sprzedajesz na stronie WWW. 

Kiedy jako cel wybierzesz sprzedaż, to zobaczysz kolejne opcje do wyboru, a mianowicie możesz wybrać typ kampanii. Opcje, które są do Twojej dyspozycji, to:

  • Sieć wyszukiwania – czyli reklama w wynikach wyszukiwania, która ma formę tekstową. O ile będzie dobrze zaplanowana, monitorowana i optymalizowana, może się okazać bardzo skuteczna. Wyświetla się wówczas, gdy internauta wyśle do Google zapytanie, a dana fraza pasuje do słów kluczowych w określonym dopasowaniu, które zostały ustalone podczas tworzenia kampanii.
  • Performance Max – to nowa opcja, która daje Ci możliwość łatwego skorzystania z możliwości reklamy we wszystkich kanałach Google, np. w sieciach wyszukiwania i reklamowej, YouTube, Gmailu, Mapach Google oraz na kartach Discover. 
  • Sieć reklamowa – ten typ kampanii daje Ci możliwość wyświetlania reklamy na tysiącach mniej i bardziej popularnych stron, które są powiązane tematycznie z Twoją witryną. Ta forma działań sprawdza się jednak przede wszystkim przy budowaniu większej znajomości marki, ale wspiera także sprzedaż, o ile postawisz na kampanię remarketingową. Wtedy taka akcja będzie sposobem na wyświetlenie internautom reklamy przypominającej.
  • Produktowa – ta opcja nie jest dla wszystkich. Musisz połączyć konto Merchant Center z danymi o produktach. Po wykonaniu tej czynności dane będą przesyłane z tego systemu do Google Ads. Wtedy możesz łatwo tworzyć kampanie produktowe, a także korzystać z remarketingu dynamicznego. 
  • Wideo – ta forma reklamy umożliwia Ci docieranie do użytkowników serwisu YouTube i na innych stronach WWW.
  • Discovery – ta forma kampanii umożliwia Ci wyświetlanie reklam na YouTube, na kartach Discover i w innych miejscach. Czym są te karty? Otóż jest to rozwiązanie kierowane przede wszystkim do użytkowników mobilnych. Za jego pomocą Google wyświetla internautom treści dopasowane do ich preferencji m.in. na podstawie lokalizacji i historii wyszukiwanych haseł.

Który z tych celów powinieneś wybrać na początek, aby osiągnąć jak najlepszą sprzedaż? Warto zacząć od reklamy w wynikach wyszukiwania połączonej z remarketingiem. Natomiast ogólnie należy przeanalizować, za pomocą którego kanału dotrzesz do Twoich klientów. Nie zawsze najlepiej sprawdzi się reklama w wynikach wyszukiwania – w przypadku produktów, które potrafią zainteresować wyglądem lub uzyskanym dzięki nim efektem, lepszym wyborem może się okazać reklama graficzna lub wideo. Warto testować różne typy i analizować wyniki. Kampania wymaga nieustannego obserwowania, analizowania, czy aby na pewno internauci trafiają na Twoją stronę, szukając tego, co oferujesz. 

Koniecznie korzystaj również z remarketingu. Czy wiesz, że odbiorcy, którzy trafiają na stronę dzięki takim działaniom, są o 70 proc. bardziej skłonni do konwersji?

Zwiększenie sprzedaży dzięki Google Ads – jak to zrobić?

Masz wątpliwości co do tego, jaki typ reklamy Google Ads przyniesie Ci najlepsze wyniki? Postaw w takim razie na ekspertów z Delante, krakowskiej agencji SEO/SEM, która od lat z powodzeniem prowadzi kampanie na rynku polskim i zagranicznym.