Wraz z rozwojem technologii zaczęły się zmieniać potrzeby użytkowników korzystających z usług e-sklepów. Oczekują oni nie tylko sprawniejszej obsługi i prostej realizacji zamówienia, lecz także zastosowania interaktywnych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że w branży e-Commerce pojawiają się wciąż nowe narzędzia przeznaczone do budowania marki, zwiększenia ruchu na stronie, poprawy sprzedaży oraz pozyskania potencjalnych klientów. Odpowiedzią na nieustanny rozwój marketingu internetowego i SEO, jest SXO (Search Experience Optimization), czyli strategia oparta na określonych działaniach podejmowanych w celu poprawy widoczności sklepów internetowych w wyszukiwarce. Czym dokładnie jest SXO? Dlaczego warto skorzystać z SXO, planując strategię działań marketingowych?

SXO – co to takiego?

SXO to szereg działań podejmowanych w zakresie pozycjonowania organicznego SEO i e-marketingu, który ma na celu zmianę ruchu pozyskanego przez sklep internetowy w ruch konwertujący, co z kolei ma prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Zabiegi przeprowadzane w ramach SXO to m.in.:

  • content marketing,
  • pozyskanie wartościowych linków,
  • dostosowanie witryny do segmentu mobilnego (ruch mobile),
  • copywriting,
  • skrócenie czasu ładowania się witryny,
  • przejrzystość struktury strony i znajdującej się na niej treści,
  • poprawa działania menu,
  • audyt procesów zakupowych,
  • ulepszenie CTA.

W przypadku SXO istotną rolę odgrywa dokładne określenie grupy docelowej odbiorców, zapoznanie się z ich oczekiwaniami i potrzebami, dzięki temu możliwe jest dostosowanie zawartości optymalizowanego sklepu internetowego do ich wymagań.

SXO, czyli połączenie SEO, UX i CRO

SXO to połączenie kilku narzędzi marketingowych:

  1. SEO (Serach Engine Optimization) to optymalizacja stron i sklepów internetowych ukierunkowana na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Przeprowadzane działania skupiają się zatem na zmianie pozycji witryny w Google, dzięki czemu możliwe jest pozyskanie nowych klientów.

Usługa SEO obejmuje m.in.:

  • wprowadzenie fraz kluczowych, które są wpisywane w wyszukiwarkę najczęściej w celu znalezienia konkretnych produktów, usług czy informacji przez użytkowników,
  • link building, czyli działania off-site skupione wokół pozyskiwania linków z zewnętrznych stron internetowych,
  • modyfikacja meta tagów – znaczników w sekcji strony internetowej HTML bądź XHTML,
  • analiza content.
  1. UX (User Experience) to wszelkie działania podejmowane w celu zapewnienia użytkownikowi pozytywnych doświadczeń związanych z jego wizytą na danej stronie internetowej. Poruszanie się po sklepie powinno być przyjemne, szata graficzna estetyczna i przejrzysta, a funkcjonalne narzędzia (do wyszukiwania produktów, kategorie, nawigacja) przydatne, proste w obsłudze i poprawiające konwersję.
  1. CRO (Conversion Rate Optimzation) to optymalizacja konwersji. Wszelkie wykonywane czynności w tym zakresie mają usprawnić sklep internetowy, tym samym zwiększając ruch na stronie i sprzedaż produktów. Wśród działań konwersji należy wymienić:
  • wyświetlenie witryny,
  • realizacja zamówienia,
  • pobieranie materiałów promocyjnych,
  • zapisanie się do newslettera,
  • napisanie komentarza/opinii na stronie,
  • ocena danego artykułu,
  • zakup produktu.

Jakie są korzyści SXO?

Strategia SXO pomaga zwiększyć współczynnik konwersji sklepu internetowego, dzięki dostosowaniu strony www do preferencji użytkowników. Zoptymalizowana witryna szybko się wczytuje, jest również przejrzysta i przyjazna dla odbiorców, zachęca tym samym do złożenia zamówienia.

Działania podejmowane w ramach SXO niosą ze sobą mnóstwo korzyści biznesowych oraz wpływających na pozytywny wizerunek firmy. Za sprawą optymalizacji możliwe jest zbliżenie się do potencjalnego klienta, rozszerzenie grupy odbiorców oraz zwiększenie zysków. To także sposób na zbudowanie marki, dzięki skupieniu się na takich elementach, jak:

  • słowa kluczowe,
  • przejrzystość treści,
  • czas ładowania strony i podstron,
  • spójny, atrakcyjny interfejs,
  • szeroki wybór możliwości dokonania płatności,
  • wygląd e-sklepu dostosowany do urządzeń mobilnych,
  • proste menu,
  • intuicyjna obsługa strony,
  • opcja wystawiania opinii.

Właściwa optymalizacja wszystkich wymienionych elementów, wpłynie bezpośrednio na komfort klientów, zachęcając ich do zrealizowania zamówienia. Dodatkowo wyeliminowanie wszystkich błędów technicznych oraz poprawa funkcjonalności sklepu internetowego, pomoże w zbudowaniu więzi i zaufania z odbiorcą.

Podsumowanie SXO z 1stplace

Zastanawiasz się w jaki sposób polepszyć sprzedaż produktów i pozyskać nowych klientów? Istnieje wiele sposobów zwiększenia zainteresowania twoją ofertą, np. reklamy w Google Ads, płatne kampanie reklamowe czy systematyczne prowadzenie portali społecznościowych.

Warto jednak pamiętać o tym, że wymienione wyżej narzędzia marketingowe spełniają swoje funkcje jedynie w ograniczonym zakresie. Aby zwiększyć konwersję, jednocześnie generując sprzedaż, należy zdecydować się na SXO dla sklepów internetowych, czyli strategię poprawiającą przejrzystość strony internetowej, nawigację, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Na rynku znajdziesz dużo firm SEO zajmujących się pozycjonowaniem, jedną z nich jest 1stplace z siedzibą w Poznaniu.

Wyspecjalizowana agencja nie tylko przygotuje strategię SXO dostosowaną do twojego biznesu, lecz także wdroży wszystkie rozwiązania z zakresu SEO, UX i CRO. Doświadczeni specjaliści zoptymalizują twój sklep internetowy, uwzględniając branżę, konkurencyjność i grono odbiorców, dzięki czemu poprawisz zyski, ruch, konwersję oraz widoczność w Google.