Na antenie TVN od początku września można obejrzeć nowy film reklamowy przygotowany dla firmy Fregata SA – producenta  biobójczych środków ochrony roślin oraz innych preparatów chemicznych.

Kreacją i produkcją spotów zajął się ponownie zespół Fest Ekipa Scenariusz, storyboardy, rysunki, animacje, render produktu zostały wykonane w ciągu 30 dni roboczych.Tym razem również postawiono na humorystyczne podejście do tematu. Spot reklamowy i billboard sponsorski maja formę animacji rysunkowej - przypominającej kreskówki przeznaczone dla najmłodszych widzów. Dzięki temu niezbyt przyjemny temat pozbywania się szkodników został przedstawiony w przyjemny dla oka i zabawny sposób. 

Film jest do obejrzenia na: http://festekipa.pl/oferta/filmy-reklamowe-i-promocyjne/

Celem kampanii jest nie tylko promowanie jednego z produktów ale też wzmocnienie wizerunku marki w grupie docelowej.

Według specjalistów z Fest Ekipy filmy reklamowe cieszą się nieustającym zainteresowaniem ze strony klientów. To narzędzie marketingowe jest jednym z najskuteczniejszych ponieważ oddziałuje jednocześnie na kilka zmysłów, a ponadto pobudza wyobraźnię i potrafi wywołać emocje – które w reklamie mają nieocenioną wręcz moc. Jak wiadomo od dawna czas to pieniądz, a każde słowo w marketingu ma swoją wartość. Film jest w stanie w krótkim czasie opowiedzieć więcej niż kilka tysięcy słów opisu danego produktu. Jednak żeby spot reklamowy rzeczywiście zadziałał i dał oczekiwane rezultaty jego produkcja musi być odpowiednio zaplanowana i zrealizowana według pewnych procedur.

Cel i cena – dwie najważniejsze sprawy na początek

Przede wszystkim trzeba pamiętać o określeniu celu takiego filmu. Należy założyć do kogo chcemy dotrzeć, jakie zyski szacujemy po wyemitowaniu reklamy, w jaki sposób będziemy promować nasz film i ile chcemy w niego zainwestować.

Słowo inwestycja ma tutaj kluczowe znaczenie, ponieważ tak właśnie należy podejść do tematu filmu promocyjnego. Trzeba znać swoje możliwości i ustalić konkretny budżet, zarówno na produkcję jak i emisję (jeśli planujemy stworzenie filmu przeznaczonego do telewizji). Przede wszystkim nie można oszczędzać na jakości. Widzowie szybko wyłapią niedociągnięcia z animacji, nieprofesjonalnego lektora czy amatorski montaż. Wysokiej jakości sprzęt, doświadczony zespół, profesjonalne programy komputerowe, aktorzy, lektorzy, scenarzyści mają swoją cenę, ale bez tego trudno stworzyć dobry jakościowo spot, który wyróżni się pośród ogromnej ilości reklam w telewizji i Internecie.

Scenariusz i odpowiednie przygotowanie

Jak już wiemy ile chcemy zainwestować i ile na tym zyskać można rozpocząć właściwe prace nad produkcją spotu. Co nie oznacza wcale, że wyszliśmy już z fazy przygotowań.

Etap pre-produkcji jest według producentów bardzo ważny, ponieważ od niego zależy dalszy przebieg wszystkich pozostałych działań. Tutaj powinno nastąpić spotkanie z ekipą realizującą film i omówienie wszystkich szczegółów. Najpierw rodzi się koncepcja, która ewoluując tworzy kanwę do scenariusza. Film reklamowy tak jak każdy inny film potrzebuje scenariusza lub (w przypadku kiedy produkcja ma niski stopień skomplikowania i jest to np. krótki, prosty spot lub billboard sponsorski) planu poszczególnych ujęć. Najlepiej jeśli scenariusz zostanie wzbogacony o profesjonalne storyboardy czyli ilustracje do każdej ze scen. Spotkanie powinno podsumować przygotowanie harmonogramu prac i podpisanie umowy lub zlecenia produkcyjnego.

Teraz pozostaje tylko czekać na efekty produkcji i post-produkcji oraz emisję spotu.