Często kupujesz coś przez Internet? Bez względu na to, czy korzystasz z oferty sklepów online, czy portali aukcyjnych, w każdym przypadku warto pisać opinie sprzedającym. Zarówno, gdy produkt się sprawdzi, jak i w sytuacji, gdy nie spełni Twoich oczekiwań. Dlaczego? Dziś odpowiadamy, co dają opinie i komentarze z perspektywy kupującego i sprzedającego.

  1. Kiedy warto dodać komentarz na temat zakupionego produktu?
  2. Szczegółowe omówienie, kiedy treść udostępniana przez kupującego jest przydatna
  3. Dlaczego opinie są ważne zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego?
  4. Opinie na temat wycieczek i noclegów

Sprzedaż w Internecie w wielu aspektach jest lepszym rozwiązaniem ze względu na możliwość otrzymania szybkiego feedbacku od klienta. Zainteresowany produktem natomiast w łatwy sposób może przeczytać opinię innych ludzi, którzy już korzystali z danej oferty i na ich podstawie podjąć ostateczną decyzję o zakupie. Zatem dodawanie opinii i komentarzy jest ważne zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.

Kiedy warto dodać komentarz na temat zakupionego produktu?

Kupiłeś towar przez Internet i zastanawiasz się, kiedy warto zostawić komentarz na jego temat? Niektóre portale – głównie serwisy aukcyjne – przypominają o pozostawieniu opinii tuż po dostarczeniu towaru do adresata. W takiej sytuacji można oczywiście napisać komentarz, oceniając zgodność z opisem, czas wysyłki czy kontakt ze sprzedającym. W przypadku natomiast funkcjonalności, wytrzymałości czy trwałości zakupionego produktu warto wypowiadać się nieco później, kiedy już zakupiona rzecz zostanie przez nas odpowiednio przetestowana. Dzięki temu będziesz w stanie napisać rzetelną i jak najbardziej wiarygodną dla innych opinię.

Szczegółowe omówienie, kiedy treść udostępniana przez kupującego jest przydatna

Komentarze i opinie na temat danych produktów czy obsługi powinno dodawać się zawsze. Dziś kupujący chętniej dodają negatywne opinie. Gdy produkt spełnia oczekiwania, rzadko pozostawia się komentarz, co z jednej strony jest sporym problemem. Dlaczego? Ponieważ bez względu na to, co kupujemy, w każdym sklepie czy w każdej firmie może znaleźć się produkt feralny lub taki, który nie spełni ostatecznie oczekiwań klienta. Osoba zainteresowana danym produktem może stracić okazję i chęci na jego kupno, gdy przeważa ilość negatywnych komentarzy – ale tylko z tego względu, że zadowoleni klienci nie pozostawili po sobie żadnej opinii. Dlatego warto pomagać innym i bez względu na to, czy nasza opinia jest pozytywna, czy negatywna, zawsze ten ślad zostawić.

Zdarzyło Ci się, że w emocjach napisałeś nieco szkodliwą opinię? Możesz wprowadzić zmiany w komentarzu lub całkowicie go usunąć. Taką możliwość masz w większości sklepów internetowych, jak i serwisach aukcyjnych. Jeśli masz problem ze znalezieniem takiej opcji, na stronie danego portalu na pewno znajdziesz pomoc w odpowiedniej sekcji. Na przykład o tym, jak usunąć komentarz na Allegro, udostępniono podstawowe informacje na podstronie, której celem jest zrzeszanie całej społeczności portalu.

Dlaczego opinie są ważne zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego?

Zastanawiasz się, dlaczego opinie o produktach są takie ważne? Dlaczego warto zostawiać komentarze? Ponieważ na nich zyskuje zarówno potencjalny klient, jak i sprzedawca. W przypadku tego drugiego otrzymuje on na bieżąco informacje na temat swojego produktu i ewentualne wskazówki, co w nim poprawić, jeśli jest taka potrzeba i w jaki sposób dopasować go do oczekiwań większości. Kupujący natomiast może dowiedzieć się nieco więcej o produkcie od osób, które przez dłuższy czas go testowały i mogą poinformować, jak się sprawdza i, czy w ogóle warto w niego inwestować. To także pomoc w sytuacji, gdy musimy wybrać między kilkoma rozwiązaniami. Lepiej kierować się opinią innych niż typowo marketingowymi sloganami producenta czy sprzedającego. Trzeba mieć na uwadze, że treść udostępniana trafi do wielu osób. Dla niektórych będzie to przydatne szczegółowe omówienie wad i zalet produktu, a dla innych możliwość sprawdzenia najważniejszych informacji na temat produktu bez potrzeby czytania artykułu o nim.