Chociaż sporą część naszych wszystkich notatek oraz przypomnień zapisujemy już w smartfonach i na komputerach, papierowe kalendarze nadal są nam potrzebne. Co ciekawe, w prawie każdym biurze natrafimy na wiszące, stojące oraz wszelkie inne rodzaje kalendarzy, które informują o dzisiejszej dacie, ale i nie tylko.

Całoroczna forma promocji

Kalendarze dla firm oraz wszelkiego rodzaju inne gadżety, to nadal jedna z najczęściej wybieranych form promocji zewnętrznej, aby utrzymywać dobre relacje z klientami. Dzięki codziennemu kontaktowi wzrokowemu z logotypem, który obecny jest na kalendarzy, powoduje utrwalenie identyfikacji marki, a to z kolei korzystnie wpływa na prowadzenie wspólnych interesów w przyszłości.

Kalendarz to lepsze rozwiązanie niż parasol, kubek, czy też długopis, ponieważ je umieszcza się w ważnych i transparentnych miejscach biur, a przy tym są często wykorzystywane, czy to sprawdzając datę, czy zapisując jakiś termin. Co więcej, o wiele tańszy będzie zakup kalendarzy, niżeli parasoli, a efektywność okaże się lepsza. Ponadto, w odróżnieniu od długopisów, które zmieniamy dość często, w przypadku kalendarza mam tę gwarancję, że zostanie one powieszone na ścianie przynajmniej do 1 stycznia kolejnego roku.

Różne rodzaje kalendarzy firmowych

Stawiając na kalendarze, jako promocję naszej firmy, pamiętajmy o tym, że do wyboru jest kilka ich rodzajów. To, na który warto postawić, w głównej mierze powinno być uzależnione od naszego budżetu, przeznaczenia, a także charakterystyki branży. Co należy wiedzieć, każde rozwiązanie ma swoje zalety.

Jeśli zależy nam na dużej powierzchni promocyjnej, najlepsze będą kalendarze ścienne, które będą reklamować naszą markę. Najlepsze są te jednodzielne, z grafikami dotyczącymi naszej branży lub bezpośrednio firmy. Mamy tutaj naprawdę spore pole manewru, jednak wiele warunkuje wybrany przez nas format, a także szata graficzna.

Kalendarze trójdzielne ścienne, zapewnią nam podobne efekty, ale też dodatkowo mocniej zaangażują obdarowywanego. Wszystko z uwagi na obecność popularnego „okienka”, które powinno się przesuwać codzienne, a to oczywiście z wpływem na wzmocnienie identyfikacji marki. Kalendarze tego typu, pozwalają na zamieszczenie logotypu nie tylko w górnej części, ale też w stopce. Często spotkamy również ścienne kalendarze spiralowe, które podobne są do jednodzielnych, dzięki comiesięcznemu przekładaniu, szata graficzna będzie urozmaicona. Bywa też, że kalendarz firmowy przyjmuje formę plakatową, a ta może udostępnić nam naprawdę wiele miejsca na reklamowe hasła. Z drugiej strony, nie angażuje jednak użytkownika na tak, jak rodzaje kalendarzy wymienione wcześniej.