Chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę prowadząc firmowe profile social mediów? Zapoznaj się z poniższym artykułem.

Celebryci, blogerzy, piosenkarze, aktorzy, influencerzy doskonale wiedzą, jak ważne są social media. Wbrew pozorom nie wszystkie sławne osoby prowadzą swoje social media samodzielnie. Mnóstwo osób nawiązuje współprace z firmami, które prowadzą wszystkie konta społecznościowe swojego klienta dbając o jego wizerunek. Jak więc wygląda prowadzenie social media w praktyce? Ile kosztuje prowadzenie fanpage? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi znajdują się poniżej.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Nie każdy ma czas na to, by prowadzić fanpage. Jednak dobrze, gdy taki fanpage istnieje, gdyż w jednym miejscu zrzeszają się wszyscy fani jednego artysty. Można na stronie internetowej lub na koncie społecznościowym fanpage zamieszczać dane o tym, gdzie w najbliższym czasie wystąpi dany artysta, gdzie będą organizowane spotkania z fanami, czasami można kupić również wiele produktów sygnowanych nazwiskiem gwiazdy. Warto więc to zadanie powierzyć specjalistom, którzy zadbają o to, by systematycznie pojawiały się wpisy oraz by fanpage prowadzony był na naprawdę wysokim poziomie. Przeważnie za prowadzenie fanpage trzeba zapłacić solidnej firmie od około 200 - 400 zł za miesiąc. W umowie dokładnie określa się, jak często mają pojawiać się wpisy, jak dodawać zdjęcia, w jaki sposób odpisywać fanom itp. Wszystko oczywiście autoryzowane jest przez osobę, której ten fanpage dotyczy.

Jak prowadzić social media firmy?

Wbrew pozorom prowadzenie social mediów nie jest takim łatwym zadaniem. Osoby publiczne dbają o swój wizerunek, chcą być autentyczne i naturalne. Wiele znanych osób chętnie wypowiada się na temat tego, co się aktualnie dzieje na świecie, co również nie zawsze spotyka się z dobrą opinią społeczeństwa. Dlatego firma, która prowadzi social media znanej osoby ma nie lada orzech do zgryzienia. Trzeba utrzymywać bowiem pewien poziom strony internetowej oraz portali społecznych tak, by nawiązywał do stylu ich właściciela. Ponadto, trzeba dbać o to, by systematycznie pojawiały się na nich zdjęcia, wpisy, filmiki właściciela konta. To ważne, by odbiorcy nie zorientowali się, że social media gwiazdy prowadzi ktoś inny. Ponadto, trzeba bardzo dobrze znać się na aspektach technicznych. Konta społecznościowe znanych osób powinny być bardzo dobrze zabezpieczone. Codziennie bowiem zdarza się, iż ktoś chce przejąć takie konto i negatywnie wpłynąć na wizerunek gwiazdy. Ponadto, każde konto powinno się unowocześniać. Co jakiś czas warto zmienić zdjęcia profilowe, dodać nowe grafiki, tła.