Co najlepiej sprzedaje się w Internecie? To pytanie zadają sobie wszyscy handlujący w sieci jak i osoby, które chcą wejść w świat e-handlu. Niestrudzeni co dzień poszukują wytrycha – chwilowego trendu albo pojedynczego produktu, który warto pozyskać do swojego sklepu, bo akurat notuje największą sprzedaż. Problem polega na tym, że czynniki determinujące sezonowy pobyt są bardzo różne. Często jest po prostu chwilowy brak danego towaru na rynku, który sprawia, że wszystkie dostępne stany magazynowe wyprzedają się w oka mgnieniu. Na poszukiwaniu tzw. Świętego Grala stracić można wiele tygodni, a finalnie uzyskać niezadowalający efekt. Zamiast szukać jednego produktu można skupić się na odnalezieniu metody na organizację sprzedaży w swoim sklepie. Jakie to mogą być metody?

Produkty sezonowe

Produkty sezonowe często dają duży zwrot z inwestycji. O sezonie trzeba jednak myśleć w szerszej perspektywie, aniżeli tylko sezon letni, wakacyjny, zimowy czy świąteczny. W ciągu roku jest wiele różnych mniejszych sezonów, których dobre wyczucie pozwoli odpowiednio przygotować się z asortymentem. Jakie to sezony np. walentynki, dzień dziecka, dzień mamy i taty, rozpoczęcie roku szkolnego, sezon na grzyby, ryby, szparagi itd. Każda z tych dat, w zależności od branży, może być wykorzystana by zwiększyć sprzedaż. Zastanówmy się jakie daty w ciągu roku są istotne w naszej branży, zróbmy kalendarz i harmonogram działań, pozyskajmy interesujący towar, przygotujmy specjalne promocje na każdą z tych okazji.

Produkty o krótkim cyklu życia

Produkty o krótkim cyklu życia sprawiają, że kilkukrotnie w ciągu roku musimy zakupić nowy egzemplarz, bo stary po prostu nam się zużył. Klient, który został dobrze i szybko obsłużony w sklepie internetowym nierzadko do niego wraca. Lubimy sprawdzone marki i sprawdzonych sprzedawców, a to sprawia, że cały obraz tejże strategii zaczyna nabierać kolorów. Dodatkowo, skoro dobrze wiemy, że za miesiąc-dwa-trzy dana osoba znów będzie poszukiwać tego samego produktu, to możemy przypomnieć mu się poprzez newsletter lub przesłać specjalnie dedykowaną ofertę. Niezależnie od branży w jakiej działamy, zawsze znajdą się w niej produkty o krótkim cyklu życia. Zastanówmy się jak wykorzystać to na swoją korzyść.

Produkty, które kupujemy często

Kluczem są tu produkty, które wracamy. Wiele z nich mieści się w kategorii hobby np. płyty CD lub książki. Dwie wspomniane właśnie grupy produktów pokazują najlepiej jakich towarów szukać mamy w ramach tej strategii. Każdy miłośnik muzyki wróci po kolejną płytę swojego ulubionego zespołu lub interesującą go nowość. Każdy mól książkowy będzie co miesiąc potrzebował nowych pozycji do swojej biblioteczki, by po prostu mieć co czytać.

Finalnie chodzi o to by szukać swojego pomysłu na sprzedaż w sieci. Walka z konkurentami, o to kto sprzeda najwięcej sanek w zimę może finalnie sprowadzić się do rywalizacji na gruncie ceny lub też szybko zakończyć się z powodu braku produktu na rynku.

Autor: https://wave.info.pl/