O pozycjonowaniu stron myśli się coraz częściej w kontekście nieocenionego sposobu promocji w cyberprzestrzeni. Przedsiębiorcy (zarówno ci lokalni, działający na małą skalę, jak i kierujący znacznie większymi firmami), którzy dostrzegają potencjał promocji w Internecie, zastanawiają się, jak wykonać pozycjonowanie stron w Bielsku Białej, aby było ono skuteczne i realnie przyczyniało się do zwiększania ich sprzedaży i poprawy ruchu na stronie. Upowszechniająca się wiedza na temat SEO, nieustannie powstające poradniki, e-booki i szkolenia online zachęcają przedsiębiorców do odkrywania tego obszaru. W takim razie, jak wykonać pozycjonowanie strony, aby było ono skuteczne?

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego jest ważne?

Zanim przyjrzymy się temu, jak wygląda skuteczne pozycjonowanie stron w Google, warto zastanowić się, jak w ogóle rozumieć SEO, dlaczego jest tak istotne z perspektywy zwiększania zasięgów oraz poszerzania sieci klientów. SEO (Search Engine Optimization) to zakres działań w obrębie witryny (on-page) oraz poza nią (off-page), które mają na celu dostosowanie kodu strony www oraz treści na niej zawartej do wytycznych wyszukiwarki internetowej. Dzięki wprowadzeniu tych zmian algorytmy Google ocenią taki portal jako wartościowy, warty promowania, co przełoży się na wysokie miejsca w rankingu. Pozycjonowanie to jednak nie tylko praca nad kodem oraz treścią strony internetowej. To również działania na rzecz pozyskania linków oraz tworzenie artykułów sponsorowanych zamieszczanych na popularnych witrynach informacyjnych. Dlaczego SEO dotyczy głównie wyszukiwarki Google? Ponieważ to właśnie ona jest najpopularniejsza, wykorzystywana każdego dnia przez miliony użytkowników, co powoduje, że to właśnie dzięki niej najłatwiej dotrzesz do nowych klientów.

Skuteczne pozycjonowanie w Google – jak się za nie zabrać?

Chęć zainteresowania się przestrzenią pozycjonowania stron www musi pociągnąć za sobą zdobycie bardzo konkretnych informacji na temat działań podejmowanych w tej dziedzinie. Pierwszym krokiem do ich pozyskania jest więc solidna lektura lub uczestnictwo w szkoleniach. Te ostatnie są całkiem często organizowane przez przedstawicieli czołowych firm działających w e-marketingu lub przez szanowanych w branży pasjonatów chcących dzielić się własną wiedzą oraz doświadczeniem. Chociaż SEO może kojarzyć się z bardzo technicznymi działaniami (zwłaszcza w kontekście optymalizacji kodu), to nie wymagają one żadnej specjalistycznej wiedzy z zakresu informatyki czy web masteringu.

Taka wiedza będzie oczywiście dodatkowym atutem, lecz i bez niej można sobie poradzić. Ważnym elementem SEO jest zrozumienie założeń podejmowanych decyzji. Efekty pozycjonowania nie są widoczne od razu, zatem oczekiwanie natychmiastowych rezultatów będzie całkowicie chybione i bezpodstawne. Warto uzbroić się w cierpliwość, postawić na konsekwencję, a po kilku miesiącach zobaczysz, że się ona opłaciła. Kiedy interesuje Cię pozycjonowanie stron i zastanawiasz się, od czego zacząć, pamiętaj, że bez solidnej wiedzy na start się nie obędzie. Na początku podstawy pozycjonowania stron wystarczą, z czasem warto tę wiedzę pogłębić.

Jak zrobić pozycjonowanie strony? Zacznij od audytu

Jednym z pierwszych działań, jakie każdy pozycjoner wykonuje, mając do czynienia z nową witryną, jest audyt. Jak sama nazwa wskazuje, czynność ta polega na ocenie kondycji strony (pod kątem SEO), sprawdzenie m.in. tego, czy kod strony wymaga wprowadzenia wielu zmian, jakie jest zapełnienie treści na stronie oraz czy frazy kluczowe są odpowiednio dobrane. Same frazy są tutaj dość istotnym czynnikiem, ponieważ to właśnie ich dobór, a także rozsądne zagęszczenie w znacznej mierze odpowiada za to, czy strona zajmuje wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Często zwraca się również uwagę na kwestie związane z tzw. User Experience, czyli wygodą użytkownika w zakresie poruszania się po witrynie. Chcąc dostosować serwis www do wymogów algorytmów Google, należy pamiętać również o użytkownikach, bo nawet najlepsza widoczność nie zda się na wiele, jeśli użytkownicy będą opuszczać Twoją stronę zaraz po wejściu na nią

Zupełnie inna strategia może pojawić się w momencie, w którym zaczynasz tworzyć swoją stronę internetową z założeniem dalszego pozycjonowania. Tworząc infrastrukturę swojej strony czy sklepu internetowego ze świadomością, które elementy będą najistotniejsze z perspektywy SEO, będzie Ci dużo łatwiej w dalszej perspektywie pozyskać kolejnych klientów. Wiedząc, jak wykonać dobre pozycjonowanie strony, będziesz mógł od razu zastosować tę wiedzę, tworząc witrynę od zera, aby pozycja strony w Internecie była wyższa

Pozycjonowanie firmy w internecie – korzystaj z narzędzi

Pozycjonowanie organiczne stron staje się popularniejsze z każdym kolejnym miesiącem, nic zatem dziwnego, że nieustannie pojawiają się coraz to ciekawsze narzędzia wspierające tego typu czynności. Oczywiście wiele z nich dostarcza sam Google, ponieważ przedstawiciele firmy z Kalifornii, chociaż nie ujawniają wszystkich czynników rankingowych, to chętnie wspierają pozycjonerów w ich codziennej pracy. W SEO cenne jest doświadczenie oraz wyciąganie wniosków, lecz nie znaczy to, że początkujące osoby nie są w stanie działać z sukcesami. Ogromnym atutem będzie znajomość branży, w której funkcjonujesz. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci określić słowa kluczowe potrzebne do skutecznego wypozycjonowania witryny. Z jakich narzędzi powinieneś więc korzystać, kiedy chcesz, aby pozycja strony internetowej była wyższa?

  • Google Search Console – to narzędzie jest absolutną podstawą. Dzięki GSC zyskujesz dostęp do sprawdzenia widoczności strony oraz jej ogólnej oceny przez algorytmy. Bez trudu przeprowadzisz analizę prowadzonych działach, zorientujesz się, które elementy wymagają poprawy, jaki jest status zaindeksowanych stron oraz linków – zarówno tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

  • Google Keyword Planner – narzędzie to z pewnością znane jest wszystkim osobom zajmującym się tworzeniem kampanii w systemie Google Ads, chociaż jego przydatność w przygotowywaniu strategii SEO jest także nieoceniona. Planner fraz kluczowych przeprowadza analizę potencjalnych wyników najróżniejszych połączeń słów, sprawdza także popularność tych wyszukiwanych przez użytkowników.

  • Keyword tool – to narzędzie fantastycznie współgra z wcześniej wymienionym Plannerem. Pozwoli Ci poznać się z najczęściej wpisywanymi zapytaniami przez użytkowników, co oczywiście stanie się ogromną pomocą przy doborze fraz umieszczonych na Twojej witrynie.

  • Senuto / Semstorm – to narzędzia które cyklicznie generuje wyczerpujące raporty dotyczące widoczności Twojej witryny, dzięki czemu na bieżąco zorientujesz się w tym, jakie efekty przynoszą Twoje działania

Wyżej wymienione narzędzia nie są jedyne w obszarze SEO, jednak na początek wystarczą. Warto mieć dostęp do rozwiązań, które umożliwią Ci wybór odpowiednich słów kluczowych, sprawdzanie rezultatów zmian wprowadzanych w obrębie witryny i do raportów widoczności. Tym sposobem otrzymasz pełen zakres informacji na temat tego, jak Google widzi Twoją stronę.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach – Samemu czy z pomocą?

Praca z optymalizacją kodu, korzystanie z narzędzi i wyciąganie trafnych wniosków, samodzielne tworzenie treści - wszystko to pochłania ogrom czasu i może być dość problematyczne. Na tym etapie warto zastanowić się, czy jako osoba, która ma na głowie prowadzenie przedsiębiorstwa, jest w stanie wygospodarować czas na tego rodzaju czynności. Nawet jeśli znasz już podstawy SEO, to samodzielne pozycjonowanie z pewnością będzie związane z koniecznością poświęcania mu ogromnego czasu. A warto wiedzieć, że nawet intensywne prace w tym zakresie nie muszą dać satysfakcjonujących efektów, kiedy Twoja wiedza nie będzie wystarczająca. Dużo skuteczniejszym, bezpieczniejszym i – wbrew pozorom – tańszym rozwiązaniem okaże się postawienie na profesjonalną pomoc.

Współpraca z firmą SEO to idealne rozwiązanie nie tylko dla początkujących biznesmenów, ale również dla tych, którzy dążą do rozwoju swojego przedsiębiorstwa. W przypadku jednych i drugich nie ma czasu na poświęcanie wielu godzin dziennie na czynności pozycjonerskie. Właśnie dlatego najlepszym wyjściem będzie nawiązanie współpracy z fachowcami. Takimi specjalistami są pracownicy poznańskiej firmy SEMPIRE, taka agencja zajmująca się reklamą w Google zapewni odpowiedni rozwój Twojemu serwisowi. Dzięki ich ekspertyzie oraz doświadczeniu możesz spodziewać się owocnych rezultatów w stosunkowo krótkim czasie. Kompleksowa obsługa, a także stawianie na indywidualne podejście do każdego zlecenia powodują, że satysfakcja ze współpracy jest gwarantowana. Decydując się na usługi SEMPIRE, wybierasz profesjonalną opiekę nad swoją witryną oraz znaczną poprawę jej widoczności.

Zapytaj o możliwości współpracy. Bez zobowiązań skonsultuj ze Specjalistą SEM / SEO strategię dla swojej strony www.

Szczegóły na

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html