Strony internetowe są nie tylko sieciowymi wizytówkami. Nawet firmy działające stacjonarnie mogą wykorzystać je w celu zwiększenia sprzedaży, rozreklamowania swojej działalności, poprawy wizerunku czy w komunikacji z klientami. Dobrze przygotowana strona jest na wagę złota i każdy, kto poważnie myśli o prowadzeniu biznesu i zbudowaniu przewagi nad konkurencją, powinien zainwestować w to niezwykle opłacalne, funkcjonalne i nowoczesne narzędzie.

Dlaczego warto? Oto najważniejsze korzyści z posiadania strony www.

1. Łatwy dostęp do informacji dla twoich klientów

Wielu twoich klientów, nawet jeśli prowadzisz działalność stacjonarną, może szukać informacji o usługach lub produktach dostępnych w okolicy, właśnie w sieci. Jeśli nie znajdą w niej informacji o twojej firmie, stracisz potencjalnych klientów, a wygrają konkurenci, którzy już strony www posiadają. Na stronie www możesz nie tylko umieścić podstawowe informacje na temat swojej firmy i jej działalności, ale zareklamować się tak, by klient zechciał skorzystać właśnie z twoich usług. To najlepsze miejsce do umieszczenia zarówno pełnej, jak i skróconej oferty oraz zaoferowania klientom nietypowych rozwiązań.

2. Kreowanie wizerunku

Profesjonalny wygląd strony www sprawia, że, jej właściciel (twoja firma) postrzegany jest jako przedsiębiorca elastyczny i nowoczesny, czyli taki, który nadąża za trendami rynkowymi i technologicznymi i jest lepiej przygotowany do zaspokajania potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów.
Odpowiednio przygotowany serwis podniesie twoją wiarygodność w oczach klienta, a jeśli zapewnisz sobie dobrą widoczność w sieci, twoja marka zyska na rozpoznawalności. Jeśli nie wiesz jak to zrobić wiedz, że w profesjonalnym kreowaniu strony pomoże ci każda profesjonalna agencja interaktywna – fachowcy są na bieżąco z trendami technicznymi i marketingowymi, a te elementy muszą współgrać ze sobą.

3. Lepszy kontakt z klientami i informacja zwrotna

Żyjemy w czasach globalizacji, której sprzyja sieć stająca się coraz częściej podstawowym kanałem komunikacji. Wielu klientów preferuje kontakt mailowy, nie ma zamiaru dzwonić lub jechać do firmy w celu zapoznania się z jej ofertą. Wstępna selekcja dokonywana jest przy pomocy internetu, który z powodzeniem wykorzystywany jest również do uszczegóławiania pozyskanych informacji.

Twój klient nie musi do ciebie dzwonić – bardzo chętnie skorzysta z formularza kontaktowego czy maila albo z możliwości porozmawiania z konsultantem za pośrednictwem strony internetowej. Klienci, którzy lubią tę formę komunikacji, na pewno to docenią.

Z drugiej strony dbając o usprawnienie komunikacji online, wcale nie stracisz w oczach klientów przywiązanych do bardziej tradycyjnych narzędzi. Podaj na stronie adres, mapę z dojazdem i telefon, a ułatwisz im skontaktowanie się z tobą w sposób, jaki najlepiej spełnia ich oczekiwania.

Dodatkowo przy pomocy analityki internetowej (Google Analytics plus dodatkowe narzędzia) możesz zapewnić sobie dostęp do bardzo szczegółowych danych na temat osób odwiedzających twoją stronę. To ułatwi ci planowanie dalszych działań marketingowych i dostosowywanie oferty do zmieniających się warunków rynkowych.

4. Nowoczesny kanał sprzedaży

Utrzymanie i przygotowanie strony www (nawet jeśli przygotuje ją dla ciebie wynajęta agencja interaktywna) jest znikomym wydatkiem w porównaniu z utrzymaniem sklepu stacjonarnego czy zaplecza magazynowego. Nawet jeśli już działasz stacjonarnie, nic nie stoi na przeszkodzie temu, by otworzyć sklep online. W ten sposób zyskasz dodatkowy, bardzo nowoczesny kanał sprzedaży, dzięki któremu pozyskasz nowych klientów. Zadbaj jedynie o profesjonalny i wiarygodny wygląd strony www i jej widoczność w sieci, a efekt w postaci znaczącego zwiększenia sprzedaży może cię zaskoczyć.

5. Reklama na stronie i w sieci

Strony www są świetnym nośnikiem reklam. Same w sobie, o ile zawierają odpowiednie treści, są doskonałymi reklamami produktów i usług, jednak mogą też być przedmiotem reklamy. Jeśli martwisz się o to, że trudno ci będzie zaistnieć w sieci i wyprzedzić konkurencję w wyszukiwarkach internetowych, zainwestuj w stronę, która zawiera wszystkie informacje, jakie chcesz przekazać swoim potencjalnym klientom, a następnie promuj ją w sieciach reklamowych lub na najpopularniejszych portalach. Postaraj się jedynie o profesjonalne przygotowanie reklam. W celu zoptymalizowania ich formy i ponoszonych kosztów zatrudnij agencję interaktywną specjalizującą się w działalności reklamowej.

Opracowanie: Agencja Interaktywna Empressia