Suplementy diety to produkty, które stale zyskują na popularności. Warto je właściwie reklamować, by dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców, rozwijać firmę i osiągać lepsze wyniki finansowe. Czy zawsze potrzebna jest do tego agencja marketingowa i jak właściwie promować swoje produkty?

Reklama i marketing suplementu diety - jak zaplanować strategię by przyniosła sprzedaż i regularne wzrosty wyników marki? To pytanie zadaje sobie wiele osób na początku swojej drogi biznesowej. Działania marketingowe w obecnych czasach znacznie się rozwinęły, co wynika z rozwoju narzędzi internetowych i rosnących potrzeb konsumentów. Wykorzystanie odpowiednich kanałów i zaplanowanie dobrego lejka sprzedaży pozwala do nich dotrzeć, budując pozycję na rynku i promując markę. Co to oznacza w praktyce?

Dobra promocja produktów, także suplementów diety, nie powinna się sprowadzać tylko do ulotek, reklamy w radiu czy w prasie. Bardzo ważna jest promocja w sieci, ponieważ Internet jest dziś medium o dużej sile działania, a w wielu branżach oznacza niemal dosłownie: "być lub nie być". W sieci dostępnych jest ponadto wiele narzędzi do promocji i reklamy, a jeśli nie potrafimy samodzielnie ich używać i optymalizować ich działania, z pomocą przyjdzie doświadczona w branży agencja marketingowa

Reklama suplementów diety - od czego zacząć?

Na początku działań reklamowych suplementów diety zawsze niezbędne jest opracowanie strategi marketingowej. Powinno się to zawsze odbywać z zastosowaniem do przepisów i norm. Punktem wyjścia dla wielu sprzedawców jest również własna strona internetowa i sklep. W ten sposób możliwe jest kompleksowe obsługiwanie klientów, generowanie dochodów i promowanie marki. Wraz z rozwojem można zdecydować się na stacjonarne sklepy, które będą dodatkowo promować suplementy na rynku lokalnym. Warto jednak zwracać uwagę na fakt, że w obecnych czasach powinny one być swoistym "dodatkiem" do działalności w sieci.

Dlaczego własny sklep internetowy to dobre rozwiązanie? Głównie z uwagi na fakt, że promuje sprzedawcę w internecie, w tym np. w social mediach, a jednocześnie nie generuje ogromnych kosztów sprzedaży, które należałoby zapłacić pośrednikom i dystrybutorom.

Social media i kampanie w sieci

Strona internetowa to pierwszy krok w stronę rozwoju sprzedaży. Ale będąc w internecie nie można zapomnieć o własnym profilu w social mediach. To istotne, gdyż obecnie zdecydowana większość klientów posiada profile np. na Facebooku, Instagramie czy TikToku, co stanowi dobrą okazję do promowania swoich produktów i samej marki. Takie media mają światowy zasięg, co stwarza duże możliwości reklamowe.

Działania organiczne w social mediach można dodatkowo wzmocnić współpracą nawiązaną z influencerami. To skuteczny sposób na pokazanie jak w praktyce sprawdzają się suplementy, a często wizerunek osoby znanej w sieci wpływa pozytywnie na zaufanie do marki i jej produktów.

Z widocznością w sieci wiąże się również odpowiednie pozycjonowanie i kampanie reklamowe Google. Dzięki wysokiej ilości wyszukiwań sklep staje się atrakcyjny dla odbiorców. Warto dbać o to by pojawiały się pozytywne opinie, a sam sprzedający występował w roli eksperta. W takiej sytuacji poziom zaufania dla sklepu wzrasta, co wpływa na jego atrakcyjność dla obecnych i nowych klientów.

Dzięki pozycjonowaniu strony i kampanii ADS sklep staje się bardziej widoczny dla klientów, co wpływa dobrze na promocję. Do strategii warto włączyć również content marketing i występować w roli eksperta. 

Prasa i inne media

Choć samo skupianie się na reklamie w np. lokalnej prasie czy ogólnokrajowej nie jest polecane, jednak w całości działań reklamowych nie powinno się też zapominać o widoczności w takich miejscach. Internet zdecydowanie wiedzie prym jeśli chodzi o kontakt z klientami, ale wielu z nich czyta także specjalistyczne, branżowe magazyny i w nich także możemy pokazać reklamę naszych suplementów diety wśród ciekawych i angażujących treści. Mimo rozwoju internetu, co ciekawe, w kraju można nadal spotkać osoby, które podchodzą tradycyjnie do kwestii mediów i zdecydowanie wolą czytać gazety lub oglądać telewizję. Wówczas dobrze by i w takich miejscach miały kontakt z naszą marką i suplementami diety - wszystko zależy przecież od grupy docelowej.

Rynek suplementów diety rozwija się bardzo szybko i osoby, które stawiają na nim pierwsze kroki lub są obecne od dawna, ale chcą się rozwijać powinny wybrać zdecydowane działania reklamowe, które pozwolą dostrzec do nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. To sposób na sukces w branży i lepsze wyniki finansowe.