Strony internetowe są nadal bardzo ważną częścią promocji firmy w sieci. Wielu przedsiębiorców uważa, że media społecznościowe dawno wyparły standardowe www. Nie do końca. Raz – strony na facebooku nie pozycjonują się tak jak tradycyjne, a dwa na fanpage’u nie przekażemy i nie pokażemy wszystkiego co chcemy przekazać potencjalnemu Klientowi. Ponadto lepiej mieć swoją domenę i taką stronę dodać do wizytówki w Google.

 

Strona internetowa przede wszystkim powinna być bogata w treści – to podstawa sukcesu i wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Pamiętajcie, aby na stronie www umieścić najpotrzebniejsze informacje z punktu widzenia Klienta. Ponadto ważne, by potencjalny odwiedzający nie miał trudności z przejściem przez proces zakupu lub zamówienia danego towaru czy usługi. Nieintuicyjny interfejs może zniechęcić nawet zaawansowanego użytkownika i sprawić, że odpłynie do konkurencji.

 

Zaplanuj dobrze cały projekt

Planowanie projektu to jedna z najważniejszych czynności podczas tworzenia strony internetowej. Klient musi wiedzieć co powinna zawierać jego strona www. I nie chodzi tutaj o wygląd, ten zawsze można zmienić. Najważniejsze jest, aby znać wszystkie funkcjonalności, które mają znaleźć się na stronie internetowej. W tym momencie chyba każdy może sobie wyobrazić, że sklep internetowy z odzieżą sportową, mimo powiązania tematycznego, potrzebuje całkiem innych funkcjonalności niż strona www dla klubu sportowego. W pierwszym przypadku najważniejsze będzie zaprogramowanie prostego i bezpiecznego procesu sprzedaży, powiązanie z bramkami płatniczymi i kurierami plus zawarcie zgodnych z prawem dokumentów i regulaminów. Drugi przypadek to przede wszystkim zadbanie o świeże informacje, moduł tabeli ligowej, moduł wyników sportowych itp.

 

Tworzenie treści na stronie www

To jedna z najważniejszych części projektowania strony www. Pamiętajmy, że content na naszym www jest jednym z najważniejszych elementów, które będzie wpływać na pozycjonowanie i nasze wyniki w Google. Treści na stronie www powinno być stosunkowo dużo. Powinna w prostych słowach wyczerpać temat, wtedy wyszukiwarki potraktują ją jako atrakcyjną i wartościową. Aby przygotować odpowiednie teksty, musimy być specjalistami w swojej branży lub oddać sprawy w ręce profesjonalnych copywriterów. W takim wypadku dobrze postawić na firmę, która oprócz tworzenia stron internetowych, zajmuje się także usługami pozycjonowania i copywritingiem. Jednym z takich podmiotów jest IT Agencja, która w swoich zasobach kadrowych posiada specjalistów z zakresu IT, ale także piszących teksty i osoby wykwalifikowane pod kątem SEO.

 

Inne dodatkowe funkcje strony www

O ile aktywne formularze kontaktowe, dzwoniące przyciski czy mobilna wersja stronu to obecnie standard, o tyle każde rozszerzenie, dodatkowy moduł czy funkcjonalność, powinna zostać omówiona i zwykle jest dodatkowo płatna, bowiem wymaga dodatkowej pracy programistów. Każdy właściciel firmy powinien również myśleć o pozycjonowaniu swojej strony www. Wspomniana IT Agencja to firma, która nie boi się wyzwań. Posiada w swoim portfolio zarówno strony firmowe, sklepy internetowe, fora dyskusyjne czy portale informacyjne jak np. Info dla Polaka. Firma nie boi się wyzwać i realizuje zlecenia także dla większych Klientów, realizujących swoje usługi na terenie całego kraju.

 

Pozycjonowanie strony www

Pamiętajmy, nawet najładniejsza strona internetowa bez popularności nie da efektu. Dlatego jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji w Internecie, warto zadbać o

 

a) wysokiej jakości treść na stronie www

b) pozycjonowanie.

 

Pozycjonowanie to nic innego jak szereg działań mających wpłynąć na wysoką pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarkach Google. W ostatnich latach wpływanie na pozycję w wynikach wyszukiwania jest coraz trudniejsze. To za sprawą aktualizacji algorytmów amerykańskiego giganta, które spowodowało, że linkowanie z różnych źródeł nie jest już wystarczające. Teraz ważne są linki z dobrych i uznanych źródeł, ale także opakowane unikalną i wartościową treścią. Dlatego też coraz popularniejszą metodą na promocję w sieci są artykuły sponsorowane. Nie ma co ukrywać, pozycjonowanie na własną rękę w obecnych czasach jest trudne, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe. Dlatego też warto zaufać firmom profesjonalnie zajmującym się tym tematem, co gwarantuje satysfakcjonujące efekty.