Wszyscy pamiętamy czasy szkolne. Pamiętamy o szeregu nauczycieli, którzy przedstawiali treści podstawy programowej do tego stopnia poprawnie i beznamiętnie, że po tygodniu już ich nie pamiętaliśmy. Czasem trafialiśmy jednak na takiego nauczyciela, który sposobem prowadzenia zajęć sprawiał, że jego lekcje zapadły nam w pamięć do tej pory. Oprócz suchej prezentacji i stresującego wywołania do tablicy, pokazywał, pozwalał usłyszeć czy dotknąć czegoś, co było związane z tematem lekcji. Podobny mechanizm działa w reklamie firmy. Jeśli chcemy, by nasza wizytówka nie trafiła bezpowrotnie do szuflady Klienta, musi się wyróżniać i nieustannie o sobie przypominać. Właśnie te cechy przypisać możemy do dobrze dobranych gadżetów reklamowych.

Gadżety reklamowe - dlaczego stanowią skuteczną reklamę?

W celach promocyjnych firmy zazwyczaj sięgają po reklamy w mediach. Fanpage na portalu społecznościowym czy reklamy internetowe zindywidualizowane pod konkretnego internautę stanowią skuteczny sposób, by o naszej działalności dowiadywały się kolejne osoby potrzebujące naszych usług. Nie należy jednak zapominać o już istniejącej bazie Klientów. Utrzymywanie jej jest bowiem równie ważne co jej poszerzanie.

Bardzo częstą praktyką mającą na celu związanie Klienta z konkretną firmą jest zostawianie Klientom wizytówek. W założeniu ma to zapewnić wygodny dostęp do danych takich jak adres czy numer telefonu, niewymuszający na Kliencie ich poszukiwań w źródłach, co zajmuje czas i zwiększa ryzyko, że skorzysta on z usług konkurencji. Niestety, wizytówki są dziś tak popularne, że przestajemy przywiązywać do nich jakąkolwiek uwagę i często po prostu o nich zapominamy. Gdy nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów warto sięgnąć po rozwiązanie pozbawione tej wady w postaci gadżetów z tekstem, grafiką lub logiem firmy. Po jakie gadżety możemy sięgnąć w celu promocji?

Rodzaje gadżetów reklamowych

Gadżetem reklamowym może być dziś wszystko. Od dobrze znanych długopisów, przez torby i powerbanki, aż po płyny do dezynfekcji rąk. Jedynym warunkiem gwarantującym skuteczność takiego gadżetu jest jego przydatność w codziennym życiu Klienta. Przed wyborem gadżetu przede wszystkim powinniśmy sprecyzować kim jest nasz Klient i jakie mogą być jego codzienne potrzeby. Warto pamiętać, by gadżety dostosowane były do jak najszerszej grupy odbiorców. Przykładowo, powerbank będzie świetnym rozwiązaniem jeśli z usług firmy korzystają osoby z młodszej grupy wiekowej, za to może być zupełnie nietrafiony, gdy odbiorcami są najczęściej osoby starsze.

Formą reklamy, która będzie bardzo uniwersalna i przypomni o firmie podczas dnia codziennego są długopisy reklamowe. Mimo postępującej komputeryzacji, wciąż jesteśmy często zmuszeni do składania podpisów i notowania. Będąc w temacie notatek, dobrze sprawdzić się mogą również notatniki, chociaż ich większe rozmiary mogą wykluczyć ich noszenie przez Klienta poza miejscem zamieszkania czy pracy. 

Wśród gadżetów reklamowych natknąć można się również na liczne bransoletki i opaski. Doskonale spiszą się podczas rozmaitych wydarzeń takich jak koncerty czy będą stanowić zabawkę dla dziecka. Gdy żadne wydarzenie się nie zbliża, by zachęcić Klienta do skorzystania ponownie z usług firmy oraz nie zapominania o gadżecie, opaski mogą być dodatkowo chociażby przepustką do udzielenia stosownego rabatu.

By przeżyć, człowiek zmuszony jest do picia. Przykry obowiązek można jednak zamienić w korzyść, oferując Klientom reklamowe kubki. Przy estetycznie naniesionej reklamie, zostaną towarzyszem wielu śniadań i kolacji.

Gadżety reklamowe w pigułce

Jednym z najlepszych sposobów na związanie Klienta z usługami firmy i zachęcenie do pozostania z nią na dłużej jest darowanie gadżetu reklamowego. Nie tylko wzbudza on u Klienta pozytywne odczucia związane z firmą, ale gdy tylko jest przydatny na co dzień, nie pójdzie w zapomnienie jak sama papierowa wizytówka. Co bardzo ważne, szeroka dostępność rozmaitych gadżetów pozwala dobrać taki ich rodzaj, by trafić w potrzeby konkretnej grupy Klientów - od pracowników biurowych, dla których przydatne okażą się długopisy, po osoby ceniące ekologią, które ucieszą się z wielokrotnego użytku bawełnianej torby. Wszystkie te cechy sprawiają, że postawienie na gadżety reklamowe może stać się bardzo dobrą inwestycją, realnie wpływającą na wzrost sprzedaży w firmie.

Artykuł powstał przy współpracy z https://gadzety-reklamowe.com.