Dla każdego biznesu niezbędne jest pojawienie się w internecie, nawet jeśli skupiasz się wyłącznie na klientach z najbliższej okolicy.

Pozycjonowanie Katowice, czyli czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie to działania, mające na celu zwiększenie widoczności Twojej strony w internecie. Pozycjonowanie lokalne skupia się przede wszystkim na tym, aby na Twoją stronę dotarło jak najwięcej klientów z Twojej okolicy. Jest to świetne rozwiązanie osób prowadzących punkty usługowe - salony fryzjerskie, serwisy samochodowe, kancelarie prawne, kawiarnie, szkoły językowe czy zwyczajne sklepy stacjonarne. Dzięki temu osoby z Twojej okolicy, szukające w Google Twoich produktów lub usług w łatwiejszy sposób odnajdą Twoją stronę. Drugim odbiorcą pozycjonowania lokalnego są osoby spoza Twojej okolicy, która jednak szukają konkretnej rzeczy w Twojej okolicy.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Najważniejszą częścią pozycjonowania lokalnego jest umieszczenie odpowiednich słów kluczowych na stronie internetowej. W gramatyczny i logiczny sposób frazy związane z Twoim biznesem, branżą i miastem są umieszczone w treści, nagłówkach i znacznikach Twojej strony. Po drugie strona jest optymalizowana pod kątem lokalnym. Agencja SEO sprawdza czy na stronie odpowiednio jest zaimplementowana mapa Google, dane strukturalne czy NAP (nazwa, adres, telefon). Dzięki temu wyszukiwarka Google może powiązać Twoją stronę z daną lokalizacją geograficzną. 

Pozwój do siebie dotrzeć - rozbudowany kontakt to podstawa!

Nie tylko opis firmy i produktów muszą być wyczerpujące. Na Twojej stronie internetowej muszą pojawić się informacje o lokalizacji Twojej firmy i różne możliwości na skontaktowanie się z Tobą. Swietnie sprawdza się implementacja na stronie mapki Google ze wskazówkami dojazdu i integracja z wizytówką Google Moja Firma. Tutaj możesz umieścić akapit o lokalizacji Twojego sklepu/salonu, napisać o możliwości parkingu, dojazdu komunikacją miejską czy o punktach charakterystycznych w pobliżu. Dzięki temu Twoim klientom będzie łatwiej do Ciebie dotrzeć, a Google będzie widziało ścisłą zależność Twojej firmy z lokalizacją.  Dużym ułatwieniem dla użytkowników będzie formularz kontaktowy, który umożliwi wysłanie wiadomości wprost z poziomu strony. Niezbędne będą także telefon i adres email, odnośniki do mediów społecznościowych - postaw na jak najwięcej możliwości kontaktu. Każdy klient preferuje co innego.

Pamiętaj o wizytówce Google - pojaw się na mapie!

Niezbędnym elementem dla biznesów lokalnych są wizytówki w Google Maps. Mają one wiele różnych zastosowań. Pomagają osobom dotrzeć do Twojej firmy, zarówno tym, które szukają Twojej placówki, jak i tym, które nawet nie wiedziały o Twoim istnieniu. Wiele osób przebywa w konkretnym miejscu i chce znaleźć jak najszybciej najbliższy punkt usługowy. Posiadając dobrze wykonaną wizytówkę zwrócisz uwagę tych osób. Google Maps z kilkoma wizytówkami firm pojawia się również w zwykłych wynikach wyszukiwania dla części wyszukiwanych fraz. Mając dobrze zoptymalizowaną wizytówkę, zyskujesz więcej szans na to, że ktoś przejdzie na Twoją stronę, zapozna się z ofertą i zakupi Twój produkt.