Niektóre branże są szczególnie wymagające pod względem promocji. Zdarzają się takie, w których konkurencja jest olbrzymia. Trafiają się też inne, w których w zasadzie promowanie się nie jest dozwolone.

Do tej drugiej kategorii zaliczają się choćby wszelkie zawody związane z prawem. Jak zatem prowadzić marketing prawniczy, żeby pozyskiwać klientów, ale tak naprawdę się nie reklamować?

Marketing prawniczy, czyli czy można reklamować kancelarię prawną?

Jeśli chcemy prowadzić marketing prawniczy, musisz być niezmiernie ostrożny. Jak wiadomo, reklama dla tej branży poddana jest wielu zakazom. W zasadzie oficjalna promocja usług nie jest dozwolona. Nie oznacza to jednak, że radcy prawni lub adwokaci muszą całkowicie zrezygnować z aktywnego pozyskiwania klientów. Aby to zrobić, muszą jednak wykazać się kreatywnością.

Tak naprawdę bowiem promowanie jest możliwe zawsze. Trzeba tylko znaleźć na to odpowiedni sposób.

Jak promować usługi prawnicze?

Co zatem można zrobić, żeby wypromować usługi prawnicze?

Jak wskazuje ekspert Pan Bartosz Paczyński z Agencji Content Hero prowadzącej działania marketingowe dla branży prawniczej: "Trzeba skupić się nie na agresywnym marketingu, a raczej na doradztwie, wiedzy i pokazywaniu swoich kompetencji. W ten sposób rozwiewa się wątpliwości i odpowiada na liczne pytania odbiorców. Tak zbudowane zaufanie procentuje w przyszłości."

Co można zrobić? Podstawą są oczywiście kontakty międzyludzkie. Warto również wykorzystać szereg narzędzi, które daje rzeczywistość wirtualna. Blog. Video. Social Media. Marketing Szeptany.

Marketing prawniczy a strony internetowe

Powszechnie mówi się, że ktoś nie ma strony internetowej to tak, jakby jego biznes nie istniał. Prawnicy nie stanowią w tym przypadku wyjątku. Strony internetowe to wizytówka, prezentująca katalog oferowanych usług, dająca dostęp do podstawowych danych teleadresowych oraz… kopalnia wskazówek i porad eksperckich, które pokazują, czym tak naprawdę dana kancelaria się zajmuje.

"Strona internetowa daje szereg korzyści związanych z pozycjonowaniem w Google jak również umożliwia tworzenie baz remarketingowych lub baz Klientów. Takie bazy mogą być wykorzystywane zarówno do sprzedaży jak i budowania wizerunku Kancelarii w Internecie" - wskazuje Paczyński z Content Hero.

Blog ekspercki – profesjonalizm i doświadczenie są w cenie

Marketing prawniczy to jednak nie tylko strony internetowe. Równie ważne jest także prowadzenie bloga z poradami prawniczymi dla zwykłych ludzi.

Co musi się w nich znaleźć? Powinny dotyczyć spraw istotnych w życiu codziennym i pokazywać, jak sobie z nimi poradzić lub co zrobić, żeby kancelaria mogła pomóc w uporaniu się z męczącym problemem.

Blog staje się zatem wizytówką prawnika, dzięki czemu bez większych nakładów finansowych buduje się rozpoznawalność i pozycję ekspercką za pośrednictwem Internetu.

Social media – miejsce, gdzie są klienci

Wydawać by się mogło, że portale społecznościowe to nie miejsce dla poważnych kancelarii prawnych. Nic bardziej mylnego. Wszystko zależy jednak od tego, gdzie i w jaki sposób zamierzasz się w nich promować.

Warto dokładnie zastanowić się nad tym, z jakich social mediów korzystają klienci i skupić się właśnie na tym kanale. Świetną przestrzenią do budowania wizerunku eksperckiego jest na przykład LinkedIn, czyli social media zrzeszające profesjonalistów z różnych branż.

Marketing prawniczy w social mediach musi się opierać na konkretnej strategii i długofalowym planie działania. Dlatego też często warto powierzyć go profesjonalnej agencji, która o prowadzeniu fanpage wie wszystko i będzie w stanie z pomocą angażujących treści dotrzeć do odpowiednich osób.

Strony internetowe, social media i blogi – a może coś więcej?

Przedstawione powyżej narzędzia to tylko kropla w morzu możliwości, z których warto skorzystać, tworząc marketing prawniczy. Strony internetowe przekazują informacje praktyczne, blogi budują wizerunek, a social media przybliżają prawników do zwykłych ludzi. Każde z tych rozwiązań jest warte wykorzystania i niesie szereg dodatkowych możliwości.

Jeśli chcemy znaleźć optymalny sposób na promowanie kancelarii, najlepiej zdać się na specjalistów od marketingu. Znają strategie i kanały dotarcia do optymalnych grup docelowych, potrafią mówić językiem przyjaznym dla ludzi, a przy tym budować profesjonalny wizerunek. Dla nich prowadzenie kampanii marketingowych to tak, jak dla prawnika kolejna rozprawa w sądzie.