Do wyboru mamy dwie możliwości: pozycjonowanie lub kampania Google Ads. Co to pozycjonowanie? Czym dokładnie jest Google Ads? Jakie korzyści możemy uzyskać z obu tych możliwości? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule.

Czym jest Google Ads?

Z Google Ads zapewne wszyscy spotkaliśmy się wielokrotnie, jednak nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy. Wpisując poszczególne frazy w wyszukiwarce, nie raz mieliśmy do czynienia z tzw. linkami sponsorowanymi. Znajdują się one na samej górze, przez co użytkownicy regularnie odwiedzają tego typu strony. W Google Ads płacimy za kliknięcia, nie za samo wyświetlenie się reklamy. Dlatego jest to bardzo dobre rozwiązanie, bo płacić będziemy tylko i wyłącznie za to, że ktoś odwiedzi naszą witrynę. Bardzo ważne jest, aby strona miała potencjał reklamowy, zachęcimy wówczas potencjalnego klienta do zapoznania się z naszymi produktami lub usługami. Należy pamiętać o tym, że reklamy tekstowe nie są jedyną formą promowania przez Google Ads. Każdy może skorzystać chociażby z Google Shopping. Dzięki temu skierujemy klienta bezpośrednio do naszego produktu, z którym może się zapoznać. Możliwe jest również pojawianie się naszej reklamy graficznej na stronach, z którymi Google współpracuje. Przykłady reklam Google Ads znajdziesz na mediaclick.pl.

Co to jest pozycjonowanie?

Zazwyczaj, gdy wyszukujemy jakąś frazę, klikamy w linki, które pojawiają się jedynie na pierwszej stronie. Dlatego też, aby zapewnić wysoką pozycję wśród innych witryn, ważne jest umiejętne pozycjonowanie, które co prawda nie gwarantuje natychmiastowego sukcesu, jednak efekty są bardzo korzystne. Istotna jest odpowiednia optymalizacja każdej strony. Są to różne czynności i zabiegi, dzięki którym znacznie łatwiej znaleźć nas w wyszukiwarce. Mówi się, że nowa strona ma szanse pojawić się na pierwszej stronie od dwóch do czterech miesięcy, jednak w przypadku najtrudniejszych fraz proces ten przedłuża się nawet do kilku lat. Do najważniejszych elementów pozycjonowania stron możemy zaliczyć "link building". Polega to na zdobywaniu linków z innych źródeł, które kierują do pozycjonowanej domeny. Dość istotny jest "content marketing". Są to treści merytoryczne, które klient z chęcią przeczyta, bowiem dowie się wielu ciekawych informacji. Ich jakość powinna być stosunkowo wysoka. Nie można także zapominać o skutecznie dobranych słowach kluczowych.

Korzyści z obu rozwiązań

Jeśli chodzi o korzyści z Google Ads, szczególną uwagę należy zwrócić na błyskawiczne efekty. W przypadku, gdy reklama którą stworzyliśmy jest profesjonalna, dobrze wykonana, będzie kierowała do odpowiedniej strony, a także gdy przeznaczyliśmy na nią odpowiednią ilość pieniędzy, z pewnością nasza strona pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwań. Dodatkowo każdy użytkownik ma dostęp do wielu zaawansowanych ustawień i statystyk, co pozwala na ewentualne modyfikację naszych działań. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest także możliwość wybierania odbiorców. Warto także wspomnieć o tym, że to od nas zależy w jakich godzinach reklamy będą emitowane, a także w jakich rejonach świata.

W przypadku pozycjonowania, należy wspomnieć o rozsądnych kosztach. Co prawda odpowiednie efekty będą widoczne dopiero po jakimś czasie, ale będą dość trwałe. Jeśli zastosujemy właściwie pozycjonowanie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdziemy się na pierwszej stronie wyszukiwań. Analizując frazy, na które się pozycjonujemy, możemy sprawdzać czy nasze działania są skuteczne.

Google Ads czy pozycjonowanie?

Analizując oba rozwiązania, trzeba stwierdzić, że pomimo wszystko lepszym rozwiązaniem jest Google Ads, który ma znacznie więcej możliwości i działa błyskawicznie. Zakładając stronę zależy nam przede wszystkim na czasie, aby jak najszybciej zwiększyć sprzedaż dóbr lub usług. Chcemy również, aby więcej osób odwiedziło naszą witrynę i zapoznało się z ofertą. Google Ads zdecydowanie to umożliwia i działa tak długo, jak trwa nasza kampania, która jest niezwykle skuteczna.