Z pojęciem pozycjonowania prędzej czy później zetknie się każdy, kto chce, aby jego strona internetowa była widoczna w wyszukiwarce Google. Niestety nie wystarczy stworzyć estetycznej witryny, aby automatycznie znaleźć się w czołówce listy adresów wyświetlanych wśród wyników wyszukiwania w odpowiedzi na zapytania internautów. Aby osiągnąć dobre w rankingu, koniecznie należy podjąć szereg działań SEO, dzięki którym serwis zostanie lepiej zoptymalizowany pod wymagania wyszukiwarek internetowych. Wysoka ocena przyznana przez algorytmy Google osiągana jest właśnie dzięki procesowi pozycjonowania.

Co wpływa na pozycję strony?

Każdy może samodzielnie spróbować wypozycjonować swoją stronę, jednak ze względu na fakt, że niezbędna do tego jest określona wiedza i doświadczenie, zazwyczaj zadanie to powierza się agencjom SEO. Skuteczne pozycjonowanie w Google staje się możliwe wtedy, gdy wiemy, w jaki sposób działa wyszukiwarka i co wpływa na ranking wyświetlanych stron. Wbrew pozorom nic nie jest oczywiste, gdyż Google bierze pod uwagę nawet kilkaset czynników decydujących o kolejności na liście wyników wyszukiwania, ale na szczęście pozycjonerzy znają te o największym znaczeniu. Należą do nich elementy związane z techniczną optymalizacją strony, treściami opublikowanymi na witrynie, budowaniem popularności serwisu w internecie.

Co trzeba zrobić, aby poprawić pozycję strony?

Jeśli już wiemy, co wpływa na ranking wyników Google, czas zabrać się do pracy nad pozycjonowaniem strony. Do głównych czynności, na których trzeba się skupić, należą:

  • optymalizacja kodu HTML,

  • przygotowanie mobilnej wersji strony,

  • poprawa linkowania wewnętrznego,

  • usprawnienie funkcjonowania i szybkości wczytywania się strony,

  • pozyskanie wartościowych treści nasyconych słowami kluczowymi,

  • zadbanie o linki pochodzące z innych stron.

To oczywiście nie wszystko, bo pozycjonowanie stron internetowych w Google to proces długi i żmudny, a efekty widać dopiero po pewnym czasie. Jeśli jednak nie chcemy, aby nasza strona zginęła w czeluściach internetu, warto uzbroić się w cierpliwość i spróbować powalczyć o dobre miejsce na liście wyszukiwania.

Pozycjonowanie produktu na rynku

Pozycjonowanie nie dotyczy tylko stron internetowych, jest to termin używany również przy okazji promocji produktów już obecnych lub dopiero wprowadzanych na rynek. Wiąże się to z koniecznością odpowiedniego ulokowania danego towaru w istniejących segmentach rynku oraz pewnego rodzaju kreacji jego wizerunku. Chodzi tu o takie działania prowadzące do tego, że klienci będą posiadali określone wyobrażenie na temat promowanego produktu. Tym sposobem jego pozycja stanie się lepsza od innych towarów konkurencji, co skłoni konsumentów do zakupu.

Istnieje wiele metod pozycjonowania produktu, ostateczny wybór zależy m.in. od takich czynników jak jego rodzaj, grupa docelowa, czy oferta firm konkurencyjnych. O sile tego rodzaju działań można się przekonać, analizując spektakularne osiągnięcia niektórych marek na rynku światowym, które swój sukces zawdzięczają właśnie odpowiedniej strategii pozycjonowania na rynku.