Interwencja po naszej publikacji. Oba podmioty muszą złożyć wyjaśnienia
Rzecznik Praw Pacjenta wyjaśnia sprawę zamkniętej od nowego roku poradni zdrowia przy ul. Jutrzenki w Bielsku-Białej. Działania zostały wszczęta z urzędu po naszej zeszłotygodniowej publikacji. Dziś rano poradnia nadal była zamknięta.
Wiadomość w tej sprawie redakcja otrzymała we wtorek. Podstawą wszczęcia interwencji jest nasza publikacja z 6 stycznia, w której informowaliśmy, że od nowego roku poradnia zdrowia w centrum osiedla Złote Łany jest zamknięta. Na drzwiach przychodni wywieszona została kartka z której wynika, że za taki stan rzeczy odpowiada Narodowy Fundusz Zdrowia. Ten zaprzecza i nakazał lekarzom powrót do pracy.
Bartłomiej Chmielowiec podjął interwencję z urzędu. Podstawą prawną działań są przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w których szczegółowo określono zakres działania RPP w obszarze przestrzegania praw pacjenta z podmiotami udzielającymi świadczeń zdrowotnych.
- Rzecznik Praw Pacjenta wystąpił do placówki o wyjaśnienia w przedstawionej sprawie. Placówka ma 7 dni na udzielenie wyjaśnień. Obecnie czekamy na odpowiedź. Jednocześnie zwrócił się do Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia o udzielenie informacji w sprawie - poinformowała portal radca Agnieszka Chmielewska z biura Rzecznika Praw Pacjenta.
bak
Oceń artykuł:
35 6
Klauzula informacyjna ›