​W niedzielę, 18 września o 18.00, w bielskiej Cavatina Hall zabrzmi oratorium "Mesjasz" Georga Friedricha Händla.

„Mesjasz” to jeden z najpopularniejszych utworów całej literatury muzycznej. Przyniósł kompozytorowi światową sławę, a upływ czasu tylko potwierdza jego doskonałość. Zawiera rozpoznawany przez szeroką publiczność fragment „Hallelujah”, śpiewany i powtarzany radośnie przez chór.
                              
„Mesjasz” został skomponowany w 1714 r. i jest najpopularniejszym utworem Händla. Przez znawców stawiany jest na równi z „Pasją św. Mateusza” Jana Sebastiana Bacha. Händel napisał utwór w Irlandii, dokąd wyjechał z Anglii, zniechęcony intrygami wokół jego osoby i dlatego „Mesjasza” napisał w podzięce dla Irlandczyków. Premiera odbyła się w Dublinie 13 kwietnia 1742 r. Kompozycja od razu wzbudziła entuzjazm. Gdy po latach wykonano ją w Londynie, podczas fragmentu „Hallelujah” król Jerzy II powstał na znak zachwytu. W wielu krajach takie zachowanie słuchaczy stało się już tradycją.

Utwór wykonają muzycy Orkiestry im. G. Ph. Telemanna grający na instrumentach historycznych, oraz chóry: Pro Arte et Musica i Śląski Chór Kameralny Ad Libitum. W partiach solowych wystąpią Agnieszka Bochenek-Osiecka – sopran, Agata Witek – alt, Michał Borkowski – tenor, Marcin Wolak – bas.

Georg Friedrich Händel – Oratorium Mesjasz, 18 września godz. 18.00, Cavatina Hall. Bilety - 80-120 zł.