Grupa uczniów szkół ponadgimnazjalnych rozpoczyna Projekt SeniorIT@, realizowany w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, którego celem jest przystosowanie osób starszych do postępu technologicznego.

Często zdarza się, że starsi ludzie nie są nawet świadomi tego, ile mogliby zyskać korzystając z licznych dobrodziejstw internetu. Wyliczać można sporo zaczynając od sprawdzenia jak kursują autobusy, po dokonywanie płatności, zakupy spożywcze z dowozem czy rozmowa wideo z wnukami. Hitem natomiast mogą okazać się wideo konsultacje lekarskie, które umożliwiają uzyskanie porady bez konieczności stania w kolejkach czy umawiania się na odległe terminy.

W ramach projektu przeprowadzona zostanie seria bezpłatnych zajęć, które odbędą się w V LO w Bielsku-Białej na przełomie lutego i marca. Podczas szkoleń zespół uczniów nauczy seniorów podstaw obsługi komputera, zakupów online, załatwiania spraw urzędowych przez Internet, a także obsługi komunikatorów typu Skype. - Pomysł zrobienia tego projektu powstał w oparciu o nasze własne doświadczenia. Już wiele razy pomagaliśmy zarówno naszym rodzicom, jak i dziadkom nawet w najprostszych operacjach. Widząc nasze prywatne efekty chcemy zarazić tą ideą szersze grono młodych oraz bezpośrednio nauczyć seniorów - wyjaśniają autorzy zespół SeniorIT@.

Idea Projektu SeniorIT@ skierowana jest również do młodych ludzi, ponieważ to oni są "specjalistami”, którzy swoją wiedzę mogą w łatwy sposób przekazać osobom starszym ze swojego otoczenia. W związku z tym w mediach społecznościowych będą prowadzone komunikacja oraz konkursy z nagrodami zachęcające do udziału w Projekcie. Głównym zadaniem młodzieży będzie szerzenie idei przeciwdziałania wykluczenia cyfrowego, a także integracja międzypokoleniowa.

- Nie mogliśmy przejść obojętnie obok Projektu SeniorIT@, który przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu osób starszych. Misją naszej firmy jest dodawanie cyfrowych skrzydeł wszędzie tam, gdzie technologia pomaga w codziennym życiu. Ważnym jest, aby pomóc osobom starszym w obdarzeniu zaufaniem nowych technologii na tym najbardziej podstawowym poziomie, ponieważ tylko w taki sposób seniorzy mogą dowiedzieć się jak obsługa elektroniczna pomaga w sprawach codziennych. Przykładem mogą być właśnie nasze rozwiązania, dzięki którym np. nie trzeba iść do banku, żeby porozmawiać z konsultantem. Wystarczy z dowolnego urządzenia połączyć się w formie wideo i bezpiecznie załatwić wybraną sprawę. Tak samo konsultacje medyczne dostępne w sieci Plus, dzięki naszemu rozwiązaniu LiveBranch są dostępne w formie wideo, czyli tym samym bez wychodzenia z domu. Wiemy, że odbiorcami takich rozwiązań są osoby młode, oczekujące nowoczesnych rozwiązań. Niemniej tworzymy je w taki sposób, aby ich obsługa była intuicyjna, a tym samym przyjazna osobom niedoświadczonym, jak osoby starsze - mówi Piotr Kiser, dyrektor marketingu Ailleron SA.

Szkolenia poprzedzi spotkanie organizacyjne, które odbędzie się 11 lutego o godzinie 17:00 w V Liceum Ogólnokształcącym w Bielsku-Białej. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: +48 798 844 555.

db