Polska Grupa Zbrojeniowa wykupi Fiata w Bielsku-Białej? Dla wojska produkować może tu Jelcz

Kompleks przemysłowy należący do FCA Poland, w tym zakład Powertrain może zostać wykupiony przez Polską Grupę Zbrojeniową. Ogłoszone w tej sprawie zostało postępowanie przetargowe, by wykonać wycenę wartości terenu w Bielsku-Białej.
Zgodnie z ogłoszonym dwa dni temu postępowaniem, wyłoniona w drodze przetargu firma przeprowadzi tzw. due diligence prawny i finansowy (audyt ma na celu szczegółową ocenę aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa oraz określenie istniejącego i potencjalnego ryzyka związanego z planowaną transakcją kapitałową) oraz opracuje struktury transakcji kompleksu przemysłowego od FCA Poland z siedzibą w Bielsku Białej oraz części przedsiębiorstwa spółki pod firmą FCA Powertrain Poland.
Postępowanie ogłoszono w związku z potencjalnym nabyciem FCA Poland i FCA Powertain przez PGZ. Jak nieoficjalne ustalił portal, spółka należąca do Skarbu Państwa rozważa uruchomienie w Bielsku-Białej produkcji podzespołów Jelcza (to spółka należąca do PGZ), które wykorzystywane są w wojsku.
Zwiększenie zatrudnienia i budowę nowych fabryk Jelcza zapowiadano już na początku roku. Firma sukcesywnie rozwija się i zwiększa produkcję dzięki potężnym zamówieniom płynącym z wojska. Spółka m.in. wyprodukuje i dostarczy pojazdy oraz podwozia specjalne, które posłużą jako baza do zamontowania wyrzutni rakietowych HIMARS zakupionych w Ameryce i K239 Chunmoo z Korei Południowej.
Na platformach Jelcza budowane są także m.in. przeciwlotnicze systemy, w tym z programów Narew, Wisła czy Pilica. Przedsiębiorstwo produkuje także wojskowe średnie samochody ciężarowe, a kilka dni temu podpisano z nią kontrakt na podstawie którego Jelcz dostarczy 43 pojazdy bazowe z kabiną opancerzoną, które posłużą pod zabudowę Aparatowni Łączności Cyfrowej-Transmisyjnej (AŁC-T).
Transakcja nabycia i przebudowy linii produkcyjnej w Bielsku-Białej może kosztować kilka miliardów zł.
bak

Komentarze 121









"Zmarnowany potencjał" że przypomnę. FSM w 84 roku skończył produkcję Syrenki, w 88 roku spostrzeżono potrzebę wymiany malucha na coś nowocześniejszego, dogadano się z Włochami, że licencję i maszyny będziemy spłacać gotowym wyrobem (jak Fiacika). No, problem tylko doszedł, że doszło do zapaści gospodarczej, inflacji itp i w efekcie nie było na bieżący ruch fabryki bo ludzie woleli złomy zza granicy. Dopiero Włosi jak stali się właścicielami zainwestowali w fabrykę.




- ciemnota umysłowa
- ciemnota umysłowa
- ciemnota umysłowa
Przeciętny Polak nie rozumie świata na jakim żyje i na jakim istnieje jego państwo.











Nawiasem mówiąc, ciężarówki z Jelcza są mniej więcej cywilne i równie dobrze ze względów technicznych (a może i lepiej) byłoby kupować MANa albo inne Volvo. No ale mamy Jelcza, prawda?



FCA Poland ma przecież produkcję w Tychach i tylko biura w BB. Powertrain jest wygłaszany o czym już było mówione (szkoda).
Więc tak naprawdę tylko kilka biur przenoszą i tyle.
A sporo kasy zarobią na tych niedługo bezużytecznych dla nich (Fiata) halach
Klauzula informacyjna ›