Samochody elektryczne coraz mocniej wchodzą w branżę motoryzacyjną. Są ciche, ekologiczne i tanie w eksploatacji. Mają one jednak tyle samo zwolenników, jak i przeciwników. Sprawdziliśmy, co do zaoferowania ma bielski dealer Renault WEKTOR.

Na temat „elektryków” krążą różne opinie. Wśród ich zalet warto wymienić to, że nie emitują spalin podczas jazdy, co przyczynia się do poprawy jakości powietrza. Silniki elektryczne są również znacznie cichsze od silników spalinowych. Brak hałasu i wibracji sprawia, że jazda samochodem elektrycznym jest bardzo komfortowa. W porównaniu do pojazdów spalinowych koszt ładowania jest zazwyczaj niższy niż koszt paliwa, a silniki elektryczne posiadają mniej zużywających się ruchomych części i nie wymagają wymiany oleju.

Wybór samochodów elektrycznych na rynku stale się zwiększa. Producenci oferują różnorodne modele, od małych samochodów miejskich po luksusowe SUV-y, co daje większą swobodę wyboru dla konsumentów. A gdyby tak połączyć jedno z drugim?

Tak się składa, że dzięki uprzejmości Renault WEKTOR Bielsko-Biała mieliśmy okazję przetestować jedną z nowinek jaką jest posiadający potężną, 220-konną jednostkę elektryczną Renault Megane E-tech. Samochód łączy w sobie kompaktową sylwetkę hatchbacka, rysy crossovera, wyrazisty tył i sportową, opadającą linię dachu uzupełnioną anteną w kształcie płetwy rekina, co dodaje aerodynamiczności. Dwukolorowe nadwozie i aluminiowe 20-calowe felgi dopełniają dzieła, co sprawia, że samochód jest po prostu ładny wizualnie.

Jak można łatwo się domyślić, pojazd naszpikowany jest elektroniką. Posiada m.in. cyfrową instrukcję obsługi, system łączności z usługami online, ładowarkę indukcyjną i zespół zegarów i wskaźników z ogromnym, 12,3-calowym ekranem TFT. Wysoka konsola między przednimi fotelami uzupełniona jest wygodnym podłokietnikiem.

- Miałam przyjemność prowadzić komfortowy samochód. Megane E-tech, który na ulicy swoja kolorystyką, sylwetką i nowoczesnym designem zwraca na siebie uwagę, to jest niesamowicie cichy i oszczędny samochód. Po załadowaniu baterii na full mogłam nim jeździć 9 dni zarówno po mieście jak i poza nim bez dodatkowego ładowania. Wyszło ok. 400 km jazdy przy załączonej klimatyzacji i wszystkich opcjach na jednym ładowaniu - mówi Edyta Pamuła, dyrektor marketingu w Wydawnictwie Prasa Beskidzka.

- Renault Megane E-tech posiada bardzo dynamiczne przyspieszenie, można zmieniać styl jazdy z comfort na sport lub economy. Jest też tryb perso, który pozwala na dopasowanie mechanizmu silnika, oporu kierownicy oraz dynamiki pojazdu według własnych upodobań. Samochód pomaga w bezpiecznej jeździe - dba o to zestaw sygnalizatorów asystujących, które nie rozpraszają, a pomagają w kierowaniu. Szczególnie pomocna np. przy parkowaniu jest nawigacja kamer z każdej perspektywy a dodatkiem jest widok z góry pokazujący całe otoczenie i pozycję samochodu. Komfort jazdy jak i dobra widoczność i styl jazdy tym autem spowodowały, że bardzo polubiłyśmy się z Renault Megane E-tech - dodaje Edyta Pamuła.

Poza silnikiem elektrycznym, trzeba przyznać, że model ten posiada więcej rozwiązań proekologicznych. Przykładowo, tapicerka wykonana została z materiału z recyklingu łączonego z elementami skóry ekologicznej. Za wygodę odpowiada z kolei podgrzewana kierownica, fotele przednie z regulacją wysokości i elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego dla kierowcy oraz szyby przednie z filtrem UV. Samochód posiada także funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, światła przednie full led, czujnik deszczu i zmierzchu czy podgrzewane oraz składane elektrycznie lusterka.

Na bezpieczeństwo podróży wpływa kamera cofania, system kontroli zmęczenia kierowcy (DAA) system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA), system ostrzegający pieszych (AVAS), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) czy pakiet advanced driving assist.

Podsumowując, Megane E-tech od Renault WEKTOR to nowoczesne i bezpieczne auto. Redakcja wystawia mu 5 z plusem!

Materiał partnerski