Zrobili ankietę i domagają się zmian w komunikacji miejskiej. Szereg postulatów
Młodzieżowa Rada Miasta korzystając ze swoich kompetencji przyjęła stanowisko w sprawie transportu publicznego na terenie Bielska-Białej. W przyjętej uchwale młodzi domagają się m.in. wspólnego biletu na przejazdy autobusami MZK oraz Komunikacji Beskidzkiej. Czy dokument będzie miał moc sprawczą?
W ub. roku przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta przeprowadzali na terenie bielskich szkół średnich ankiety, które miały przynieść odpowiedź na pytanie - czego młodzi mieszkańcy oczekują od komunikacji publicznej. - Z ankiety wynikło wiele przydatnych dla nas informacji. Duża ilość z nich była do przewidzenia, jednak pojawiło się również sporo innych problemów. Najważniejszą kwestią, jaką przedstawiono jest wprowadzenie wspólnego biletu MZK i Komunikacji Beskidzkiej - informuje MRM.
Kolejną poruszoną kwestią było wprowadzanie tzw. stref miejskich i podmiejskich, które współgrałyby z ideą połączonego biletu MZK i KB. Nie zapomniano również o sugestiach dotyczących zmian w rozkładach jazdy i częstotliwości kursowania autobusów. Wnioski zawarto w dokumencie, który uchwaliła MRN.
W uzasadnieniu uchwały czytamy: Młodzieżowa Rada Miasta zdecydowała poszerzyć zakres propozycji w stosunku do działania komunikacji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem tych zmian, które przyczynią się do bardziej efektywnego, a nie kosztownego, wykorzystania dostępnych zasobów.
Poza wprowadzeniem wspólnego biletu oraz stref miejskich i podmiejskich młodzi domagają się m.in. dostosowania wielkości autobusów linii nr 2, 6, 28, 50, 57 w godzinach szczytu. Zwiększenia częstotliwości kursowania linii nr 57 oraz przedłużenia kursu linii nr 6 do centrum Kóz. Czy postulaty młodzieży uda się wprowadzić w życie? Władze miasta wielokrotnie powtarzały, że głos młodych jest dla nich ważny.
ak
Zdjęcie: Urząd Miejski w Bielsku-Białej
Oceń artykuł:
82 25Komentarze 33
1. Zmiana możliwych tras autobusów w celu lepszego dojazdu do CH Sarni Stok. No ok czyli rozumiem wydłużenie jakieś linii do w/w centrum handlowego. OK możliwe do realizacji ale te kursy musiałoby finansować samo Centrum handlowe
2. Linię 57,22,25 przekierować tak aby obsługiwało przystanki na Hulance. No pomysł odrealniony. To co 22 i 57 przez Piastowska, Cieszyńska, objazd ronda Niemena powrót na Hulankę Piastowska i dalej na Sarni Stok i Filarową. Połączenia komunikacyjne mają być szybkie nawet z przesiadką a nie wycieczki krajobrazowe.
Tylko jeszcze autobusy KB musiałyby sie zatrzymywać na przystankach a nie jak obecnie, czekam a on przejeżdża bo już nie jestem jego potencjalnym pasażerem a dlaczego nie wsiąść skoro jedzie w moim kierunku...
Po zapoznaniu się z moim wpisem może Pan zauważyć, że nie chodziło mi o brak skomunikowania Złotych Łanów z resztą miasta a tylko o to ,że nikt tam nie przewiduje żadnych zmian. Jazda stadami itp. Pozdrawiam.
Rozwiązanie z powodzeniem wykorzystywane w Holandii i Szwajcarii, a w Polsce np. w Szczecinie.
Lepiej nich w końcu zlikwidują stada.
Teraz wychodząc z przychodni onkologicznej na Lwowskiej, aby dojechać na Złote Łany, trzeba liczyć nawet 40 min.
Bo wszystko jedzie razem, a potem pół godziny nic.
4. Linia 13 na Stojałowskiego Linia 35SL 35. na Piłsudskiego. A Co co minusują niech sami dadzą lepsze pomysły.
1. linię 18 od placu Żwirki i Wigury skierować na Stojałowskiego, Lwowską, Piłsudskiego do Podwale Dworzec.
2. Linie 26 od 3 Maja Dworzec skierować na Stare Bielsko Kościół po trasie linii 18, lub skierowanie linii 25 do Wapienna Osiedle przez Stare
Bielsko Koścìół i ul.Nad Potokiem (likwidacja linii 27 i 26),zapewniając całotygodniowe połączenie komunikacyjne mieszkańcom Osiedla Wapienna, ul. Nad Potokiem, ale wtedy aby Sarni Stok nie było stratne po zabraniu "25" wtedy bym wydłużył linię 16 na to Osiedle z wybranymi kursami przez Fiat.
3.Za zlikwidowaną linię 27 i wydłużył wybrane kursy linii 13 do Lipnik Granica przez ul. Polną. Linię
4. 13 skierować na ul. Stojałowskiego a 35 na Piłsudskiego. Linię 13W zlikwidować.
Klauzula informacyjna ›