Komedia romantyczna „Uwierz w Mikołaja”, która na początku tego roku kręcona była w Bielsku-Białej ostatecznie nie trafi do kin. Film zostanie wyświetlony tylko raz na dużym ekranie, a następnie będzie dostępny wyłącznie w serwisie streamingowym. Jak ustalił nasz portal, premierę filmu, w którym zobaczymy m.in. bielską starówkę oraz dworzec PKP, zaplanowano na 6 grudnia. Bielski samorząd współfinansował produkcję.

„Uwierz w Mikołaja” to film oparty na bestsellerowej książce Magdaleny Witkiewicz pod tym samym tytułem. Scenariusz napisała Ilona Łepkowska, która szukała górskiego, malowniczego miasta do osadzenia fabuły. W filmie zobaczymy wielu znanych i cenionych aktorów, m.in. Teresę Lipowską, Dorotę Stalińską, Martę Lipińską, Macieja Damięckiego, Bohdana Łazukę, Agnieszkę Więdłochę, Antoniego Pawlickiego, Mateusza Janickiego czy Cezarego Żaka.

Jedyna projekcja na dużym ekranie

Zdjęcia do filmu na początku roku realizowano m.in. w Milówce, Goczałkowicach-Zdroju oraz w Bielsku-Białej, gdzie sceny kręcono na dworcu PKP oraz w malowniczym klimacie starówki. Twórcy zapowiadali premierę komedii na październik, ale od kilku tygodni na próżno szukać informacji kiedy film trafi do kin. Jak ustalił nasz portal, oficjalna premiera odbędzie się 5 grudnia w kinie Helios w galerii Blue City w Warszawie.

Będzie to pierwsza i… ostatnie projekcja filmu na dużym ekranie - w wydarzeniu wezmą udział bielscy urzędnicy na czele z prezydentem miasta Jarosławem Klimaszewskim. Następnego dnia po premierze film ma trafić do serwisu streamingowego i tylko w ten sposób będzie można go zobaczyć. Okazuje się także, że samorząd współfinansował produkcję. Umowa na promocję miasta w filmie „Uwierz w Mikołaja” została zawarta na początku roku i opiewa na kwotę 180 tys. zł. W ostatnich tygodniach musiała być aneksowana w związku ze zmianą sposobu dystrybucji filmu.

Umowa na promocję miasta

Na podstawie tej umowy samorząd zagwarantował m.in. umieszczenie fabuły filmu w Bielsku-Białej oraz ulokowanie nazwy miasta w minimum dwóch scenach. W umowie zawarto cały szereg działań promujących miasto, w tym przygotowanie i zapewnienie publikacji w kanałach social mediowych twórców, autorki powieści oraz aktorów biorących udział w zdjęciach w Bielsku-Białej poprzez publikację materiałów informujących o miejscu realizacji zdjęć do filmu.

Urząd zagwarantował także promocję miasta w spotach zapowiadających premierę filmu, umieszczenie zdjęć realizowanych w bielskich plenerach w oficjalnym zwiastunie produkcji czy umieszczenie logo i podziękowań dla miasta za pomoc w realizacji filmu. W kontrakcie zawarto zapisy na temat organizacji i koordynacji wizyt dziennikarzy oraz fotoreporterów lokalnych mediów na planie filmu. Miasto zagwarantowało sobie także pięć podwójnym zaproszeń na uroczystą premierę filmu, która - jak już podawaliśmy - odbędzie się w Warszawie.

- Należy podkreślić, że Bielsko-Biała promowane jest w filmie zarówno jako produkt turystyczny, ale również wizerunkowo. Rynek i okolice oraz napis, tablica „Bielsko-Biała” nad wejściem na dworzec główny PKP - to najbardziej rzucające się w oczy elementy - dodają urzędnicy.

Bartłomiej Kawalec