Spraw, że Twoi odbiorcy chętnie wezmą udział w dialogu, podbijając posty i zwiększając ich widoczność. Podnieś sprzedaż dzięki prostym trikom.

Firmowy profil w mediach społecznościowych

Jakiś czas temu mówiło się, że nie istnieje ten kogo nie można znaleźć w internecie. Dziś to samo można powiedzieć o mediach społecznościowych. Niemal każdy, od dzieci po seniorów, ma konto na Facebooku, Instagramie, TikToku lub Twitterze. Postanowili to wykorzystać przedsiębiorcy. Szybko zorientowali się, że skoro na tych portalach bywają ludzie w każdym wieku, z każdej grupy społecznej o zróżnicowanych preferencjach zakupowych, to fantastyczne kanały, za pośrednictwem których można do nich dotrzeć.

Budowanie marki na Facebooku

Zakładanie firmowych profili na Facebooku sprawdza się już od lat. Portal ten umożliwia bowiem dialog między przedsiębiorstwem, jego klientami, a także potencjalnymi nabywcami. Dzięki znajomości sytuacji rodzinnej, zawodowej oraz preferencji swoich użytkowników Facebook ułatwia dotarcie stricte do grupy docelowej, bez błądzenia po omacku w poszukiwaniu osób zainteresowanych, jak to się dzieje niejednokrotnie z klasyczną reklamą.

Prowadzenie Facebooka umożliwia tworzenie reklam, ale jest czymś znacznie więcej. Pomaga poszerzać grono odbiorców, tworzyć dobry PR, czyli pozytywny wizerunek firmy oraz trwałą relację z klientem, co przekłada się na jego zaufanie oraz wierność marce.

Pięć sposobów na angażujące posty na Fb

  1. Zadawaj pytania - sama informacja, nawet ze zdjęciem lub ciekawą grafiką, może zostać po prostu przescrollowana przez większość użytkowników. Postawienie w poście pytania pomaga nawiązać relację. Jeżeli użytkownik odpowie w komentarzu, podbije post, ale zrobi też znacznie więcej. Będzie czekał na Twoją reakcję, będzie wracał, by sprawdzić, czy ktoś jeszcze polubił jego wypowiedź lub odniósł się do niej. Zadając pytanie, pokazujesz się nie tylko jako sprzedawca, ale także jako osoba, która interesuje się swoim klientem, jego sytuacją, potrzebami, przebytym doświadczeniem. Zyskujesz tym samym wiarygodność. W miarę możliwości postaraj się reagować na wszystkie komentarze.
  2. Pokaż ludzką twarz marki - komunikacja z bezduszną firmą dla wielu bywa trudna. Pokaż, że za całym procesem, produkcją, usługami stoją ludzie, mają twarz, hobby i podobne problemy, jak odbiorcy, stoją w korkach, a przysłowiowy chleb z masłem im również spada na posmarowaną stronę.
  3. Zaproponuj zabawę - stwórz rebus, zadanie, które pozwoli członkom Twojej społeczności poczuć się wyjątkowo, pochwalić się wiedzą lub sprytem. Najlepiej sprawdzają się quizy pozornie łatwe, lecz kontrowersyjne, które pobudzą użytkowników do dyskusji. Nie zapomnij, by na grafice znalazło się logo Twojej marki.
  4. Zapytaj o preferencje - dobrze sprawdzają się posty, gdzie fani będą okazywać sympatię danemu produktowi, potrawie, miejscu, itp. Przypisz każdej pozycji odpowiednią reakcję, np. wakacje w ekskluzywnym hotelu - like, aktywny wypoczynek w górach - super.
  5. Opowiedz historię - ludzie lubią opowieści, szczególnie te oparte na faktach. Opowiedz o początkach swojej działalności, o tym co Cię inspiruje, gdzie szukasz pomysłów, jakie doświadczenia ukształtowały Ciebie i Twoją markę.

Prowadząc Facebooka swojej firmy, korzystaj z dostępnej tam analizy statystyk. Pozwala ona w prosty sposób ocenić skuteczność poszczególnych działań. Sprawdź, co najbardziej przyciąga Twoich fanów i działaj. Jeżeli nie czujesz tego, powierz swoje konto FB specjalistom z On Board Thing Kong https://obtk.pl/social-media/ i skup się na tym, co robisz najlepiej.

Artykuł sponsorowany