Prowadzenie działań marketingowych w sklepie internetowym nie zawsze jest efektywne. Warto dowiedzieć się nieco więcej na ten temat oraz poznać najlepsze sposoby na poprawę takiego stanu rzeczy.

Reklamy w wyszukiwarkach

Wśród polecanych sposobów reklamowania swojego sklepu internetowego można wskazać przede wszystkim tworzenie reklam w wyszukiwarkach. Linki sponsorowane sprawiają, że oferta konkretnego sklepu może znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania. Oprócz tego reklamy wyświetlają się na skutek haseł wpisywanych przez użytkowników, dzięki czemu są do nich bardzo dobrze dopasowane. W tym sposobie reklamowania sklepu sama treść reklamy jest dość istotna, dlatego powinna zainteresować klienta oraz zachęcić go do sprawdzenia oferty.

Reklamy produktowe

Kolejną fantastyczną możliwością rozreklamowania sklepu internetowego są reklamy produktowe, które także mogą być realizowane w kampanii Google Ads. Reklamy tego rodzaju również pojawiają się w wyszukiwarkach, jednak nie są one w formie tekstowej, a w formie graficznej. Do zdjęć produktów dodawana jest ich nazwa, a także cena, dzięki czemu użytkownik może zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat danego towaru. Reklamy w formie graficznej z powodzeniem można także łączyć z formą tekstową.

Reklamy displayowe

W przypadku problemów z reklamą swojego sklepu internetowego warto zastanowić się nad taką opcją, jak reklama displayowa, która jest bardzo skuteczna. Może ona występować zarówno w formie graficznej, jak i animowanej. W przypadku reklam displayowych najczęściej wykorzystywane są wszelkiego rodzaju banery, ale także pop-upy, reklamy pełnoekranowe, a także reklamy wyświetlające się w tle. Reklama displayowa powinna być ściśle dopasowana do określonej grupy odbiorców sklepu internetowego, ponieważ wtedy jej działanie będzie bardziej skuteczne.

Remarketing

Wśród korzystnych działań reklamowych można wskazać także remarketing, który przeznaczony jest dla użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzali daną witrynę. Remarketing powinien być dostosowany do potrzeb użytkownika, a także jego indywidualnych preferencji. Dlatego tego rodzaju reklama może odnosić się do produktów, które były już wcześniej oglądane przez klienta. Z całą pewnością zwiększy to szansę na ich zakup.

Facebook

Wśród popularnych kanałów sprzedaży, które mogą skierować ruch klientów do sklepu internetowego, można wskazać przede wszystkim Facebooka. Działania marketingowe na tej witrynie mogą przybierać bardzo zróżnicowane formy, jednak platforma stanowi także fantastyczny kanał kontaktu z użytkownikami oraz potencjalnymi klientami. W witrynie sklepu internetowego na Facebooku warto umieścić przycisk "Kup teraz", który będzie zachęcał klientów do działania. Oprócz tego korzystne jest także utworzenie tam sklepu, a także kart produktowych poszczególnych towarów.

Facebook Ads

Na Facebooku możliwe jest również tworzenie reklam, które będą stanowiły bezpośrednie przekierowanie do sklepu internetowego. Reklamy mogą przedstawiać produkty w sposób automatyczny lub być skierowane na konwersję. Istotne jest ich skierowanie do wybranych grup osób, które mogą być zainteresowane zakupem oferowanych produktów.

Instagram

Kolejnym kanałem, który doskonale sprawdza się podczas prowadzenia sklepu internetowego, jest Instagram. Na Instagramie w skuteczny sposób można prezentować swoje produkty na zdjęciach lub krótkich filmach. Dzięki takiemu sposobowi reklamy możliwe jest zwrócenie uwagi użytkowników, a także zainteresowanie ich oferowanymi produktami. Na Instagramie również możliwe jest oznaczanie produktów, dzięki czemu będą łatwiej dostępne dla klientów.

Newsletter

Podczas realizowania działań marketingowych w sklepie internetowym warto zastanowić się również nad prowadzeniem newslettera, który będzie przeznaczony dla wybranej grupy odbiorców. Newsletter jest doskonałą formą kontaktu z klientem, dzięki czemu możliwe jest budowanie pozytywnego wizerunku marki, a także przedstawianie ofert poszczególnych produktów. Poprzez newsletter można również oferować swoim klientom zniżki oraz rabaty, z których korzystanie będzie bardzo opłacalne i będzie stanowiło zachętę do zakupów.

Zakres działań

W marketingu sklepu internetowego bardzo duże znaczenie ma szeroki zakres realizowanych działań. Dlatego nie warto skupiać się na jednej formie reklamy, a korzystać z kilku z nich. Dzięki temu możliwe będzie uzyskanie lepszych efektów. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie także skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej, która zajmuje się realizowaniem działań z zakresu digital marketingu. Obejmują one social media, PPC, content marketing, a także marketing automation. Ofertę polecanej agencji można znaleźć na stronie internetowej, która znajduje się pod adresem: https://digitalk.pl/.

Artykuł sponsorowany